اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

اهمیت بیمه اتکایی برای توسعه بازار بیمه سایبری پایدار

اقتصادناب_از آنجایی که بیمه سایبری همچنان سریع ترین زیر بخش در حال رشد در بازار بیمه جهانی است، S&P بر اهمیت بیمه اتکایی در توسعه یک بازار پایدار و موثر تاکید کرده است.

به گزارش اقتصادناب بر اساس گزارش S&P، شرکت های حمل و نقل اصلی بسته به منطقه، حدود ۵۰ تا ۶۵ درصد از حق بیمه سایبری خود را در سال ۲۰۲۲ به بیمه گران اتکایی واگذار کردند. این مهم است و وابستگی شدید به بیمه اتکایی در بخش بیمه سایبری را نشان می دهد.

S&P می گوید: «از نظر ما، بیمه گران اتکایی ستون مهمی در توسعه بازار بیمه سایبری پایدار و مؤثر باقی خواهند ماند.»

این آژانس رتبه‌ بندی می ‌افزاید: «بازار بیمه اتکایی و در نهایت، بازار بازپس ‌گیری در تأمین سرمایه و ظرفیت برای حمایت از رشد بیشتر GPW بسیار مهم خواهد بود».

در سال ۲۰۲۲، S&P می گوید که حق بیمه جهانی تقریباً ۱۲ میلیارد دلار بوده است و احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ سالانه ۳۰ درصد افزایش می یابد و به حدود ۲۳ میلیارد دلار می رسد.

برای دستیابی به این رشد، S&P احساس می کند که نقش بیمه گران اتکایی مهم است. نه فقط به دلیل ظرفیت آن ها، بلکه به دلیل تخصص در مدل سازی و پذیره نویسی که به توسعه بازار نیز کمک می کند.

مدیریت و بازیابی اطلاعات S&P می گوید: «از نظر ما، اگر قرار است بیمه سایبری نیازهای مشتریان را در آینده برآورده کند، تمرکز صنعت بر تمایز ریسک، پذیره نویسی قوی و ارائه خدمات کمکی در راستای اقدامات پیشگیرانه و در زمان بحران، مهمتر از همیشه است.»

با تغییر الگوهای ادعاها و افزایش تهدیدات سایبری، همراه با ریسک انباشته گسترده، S&P بر فرصت هایی که این عوامل برای افزایش ظرفیت بیمه اتکایی ایجاد می کنند، تاکید کرده است.

در واقع، آژانس رتبه‌ بندی خاطرنشان می ‌کند که تعداد شرکت ‌های بیمه اتکایی که پوشش سایبری ارائه می ‌دهند در پاسخ به پویایی بازار رو به افزایش است.

«بسیاری از بیمه گران اتکایی به حداکثر میزان محدودیت ‌های قرار گرفتن در معرض ریسک سایبری که می ‌توانند و می ‌خواهند رسیدگی کنند، نزدیک شده ‌اند. با این حال، ما انتظار نداریم که بازار همچون بیمه اصلی سایبری روی خوش نشان دهد. این امر از تعدیل نرخ بالاتر بخش بیمه اتکایی تا کنون در سال ۲۰۲۳ مشهود است. بیمه گران اتکایی همچنین باید سودآوری پذیره نویسی را در پرتفوی سایبری خود بگنجانند.»

پس از یک سال چالش برانگیز در سال ۲۰۲۲ به دلیل سودآوری پایین و حتی زیان پذیره نویسی در پرتفوی های سایبری، S&P انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش نرخ بیشتر در کسب و کار بیمه اتکایی سایبری باشد.

با این حال، ما معتقدیم که پذیره نویسان بیمه سایبری اصلی می توانند افزایش ها را بدون انتقال آن به بیمه شدگان به خود جذب کنند. این ممکن است در توسعه بازار بیمه سایبری پایدار حیاتی باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا