اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

افزایش سرمایه در شرکتهای بیمه ایرانی، یک شوخی؟

وضعیت سرمایه شرکتهای بیمه اتکائی منطقه

اقتصادناب_در حالی بررسی و مقایسه سرمایه شرکتهای بیمه اتکائی در ایران قابل مقایسه با شرکتهای بیمه اتکائی منطقه نیست که اگر یک شرکت بیمه اتکائی بخواهد با دنیا ارتباط برقرار کند، حداقل به سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری نیاز دارد./شرکت بیمه مستقیمی که بتواند باسرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۰ میلیون دلار اتکائی کند در کل دنیا بی نطیر است!

به گزارش اقتصادناب این روز ها برخی شرکتهای بیمه اتکائی و مستقیم با برگزاری مجامع ، افزایش سرمایه های خود را مصوب کردند .

مجمع شرکت بیمه اتکائی امین نیز روز گذشته برگزار  و افزایش سرمایه این شرکت بیمه اتکائی از ۳۳۰ میلیارد تومان به ۳۹۰ میلیارد تومان مصوب شد.

حال اگر بخواهیم میزان سرمایه این شرکتهای بیمه را با قیمت روز دلار محاسبه کنیم موضوع جالب تر می شود به طور مثال سرمایه شرکت بیمه اتکائی امین با احتساب افزایش سرمایه رقمی بالغ بر ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار می شود.

شرکت بیمه اتکائی ایرانیان نیز افزایش سرمایه از ۳۲۵ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان را در دستور کار دارد که سرمایه اش به رقمی بالغ بر حدود ۱۸ میلیون دلار می رسد.

این در حالی است که بررسی میزان سرمایه شرکت های بیمه اتکائی در کشورهای اطراف ارقام دیگری را نشان می دهد به طور نمونه سرمایه یک شرکت بیمه اتکائی در کشور کوچک بحرین رقمی معادل ۲۵۰ میلیون دلار است که این کجا و آن کجا!

در حالی بررسی و مقایسه سرمایه  شرکتهای بیمه اتکائی در ایران  قابل مقایسه با شرکتهای بیمه اتکائی منطقه نیست که اگر یک شرکت بیمه اتکائی بخواهد با دنیا ارتباط برقرار کند، حداقل به سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری نیاز دارد.

اگرچه به دلیل تحریم ها برقراری ارتباط برای صنعت بیمه ایران با خارج امکان پذیر نیست اما از آنجا که ایران مجبور به نگهداری ریسک داخل کشور است و تحریم ها مانع توزیع بهینه ریسک شده ، اتفاقا نیاز به سرمایه بالادر شرکتهای  بیمه ایرانی افزایش می یابد چرا که در صورت رخداد غیر منتظره با خسارت بالا می تواند به فاجعه منجر شود.

موضوع در صنعت بیمه ایران زمانی جالب تر می شود که بر اساس تصمیمی نهاد نظارتی شرکتهای بیمه مستقیم با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومان هم می توانند قبولی اتکائی داشته باشند !

این در حالی است که این اعداد و ارقام ناچیز در صنعت اتکائی جهان جائی ندارد و شرکت بیمه مستقیمی که بتواند باسرمایه  ۲۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۰ میلیون دلار  هم اتکائی کند در کل دنیا بی نطیر است!

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا