اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

اصلاحات در اساسنامه بیمه ایران برای عبور از زیان انباشته

هشت مگا پروژه بیمه ایران از زبان بختیاری

اقتصادناب_مدیر عامل بیمه ایران در پاسخ به سؤالی در خصوص زیان انباشته‌ بیمه ایران، اظهار داشت: نقشه راه خوبی برای عبور از زیان انباشته وجود دارد که آن نقشه راه، به یک سلسله اصلاحات در اساسنامه شرکت برمی‌گردد؛ به این معنا که اگر با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها، تفاوت ارزش روز سرمایه‌گذاری‌ها و قیمت تمام ‌شده آنها و مسائل مرتبط با حوزه‌های مالیاتی؛ یک سری تغییرات در اساسنامه ایجاد کنیم، بیمه ایران، هم از نظر صورت‌های مالی شفاف می‌شود و هم زیان انباشته‌اش برطرف می‌گردد.

به گزارش اقتصادناب شبکه اخبار اقتصادی و دارایی و ایران (شادا)، گفتگوی مفصلی با سید مجید بختیاری، مدیر عامل بیمه ایران داشته است.

وی بیمه ایران را نماد سه ویژگی “اصالت”، “اعتبار” و “افتخار” در طول ۸۶ سال تأسیس آن خواند و گفت: جدای از این‌ها، چه در سال‌های جنگ و چه در سال‌های عمران و آبادانی کشور، بیمه ایران نقش بی‌بدیلی داشته و در مدیریت ریسک‌های کشور و همچنین در ارتقای دانش بیمه‌ای در کشور، بیمه ایران نقش خیلی جدی ایفا کرده است.
وی با بیان اینکه بخش قابل‌ ملاحظه‌ای از شکل‌گیری‌ صنعت بیمه در بخش خصوصی، مدیون دانش فنی بیمه ایران و ظرفیت نهفته در آن است، تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی، بیمه ایران به‌عنوان تنها شرکت بیمه دولتی باقی ماند، منتهی رویکرد این شرکت، این بود که همسو با سیاست‌های کلی کشور، (با اینکه خودش دولتی می‌ماند) به بخش خصوصی کمک بکند و تاکنون در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
سید مجید بختیاری، با اعلام اینکه بیمه ایران دارای ۲۲۰ شعبه و چیزی حدود ۱۴ هزار نمایندگی در سراسر کشور است، گفت: بیمه ایران نزدیک به ۳۲ درصد سهم بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده و در بحث خسارت‌ها و خصوصاً در رشته شخص ثالث، تقریباً بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را دارد؛ این یعنی، این بیمه، دارای بیشترین حجم عملیات یکی از بزرگ‌ترین رشته‌های بیمه‌ای کشور است.

مدیر عامل بیمه ایران با تأکید بر اینکه توجیه اقتصادی یک فعالیت، برای بیمه ایران به عنوان یک بنگاه اقتصادی خیلی مهم است، یادآور شد: در عین حال، ما به جهت دولتی بودن، ملاحظاتی غیر از ملاحظات اقتصادی را هم مد نظر قرار می دهیم و در جاهایی که مثلاً شرکت‌های دیگر بیمه‌ای نخواهند بیمه‌نامه شخص ثالث کسی را صادر کنند، از او استقبال کرده و خودمان را موظف می‌دانیم که این کار را انجام دهیم.
وی تعداد همکاران بیمه ایران در سراسر کشور را حدود ۴ هزار و  ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ما در دسترس ترین شرکت بیمه‌ای کشور هم به شمار می‌رویم، چرا که به عکس شرکت‌های بیمه‌ای دیگر، در اقصی نقاط کشور، چه به‌صورت شعبه و چه به‌صورت نمایندگی حضور داریم.
بختیاری در تشریح اقدامات بیمه ایران در ۱۰۰ روز شروع به کار دولت سیزدهم، تدوین یک نقشه راه جدید و برنامه راهبردی برای اجرا در سطح شرکت، به نحوی که مورد تعهد همه بخش‌ها قرار بگیرد، را از اهم برنامه ها عنوان کرد و گفت: نگاه و چارچوب درونی این برنامه راهبردی، بیشتر در حالت پویا تدوین‌شده؛ یعنی متناسب با تغییرات محیطی و تغییرات داخلی شرکت، این برنامه قابل‌بازنگری و ارتقاء است.
وی اظهار داشت: نکته ای که در ارتباط با این برنامه راهبردی قابل ذکر است اینکه، این برنامه، کلی‌گویی صرف نیست و هشت مگا پروژه در آن دیده‌شده است؛ در این هشت مگا پروژه، «سامانه یکپارچه بیمه‌گری»، «سامانه هشدار»، «سامانه هوشمند کشف تقلب و تخلف»، «درگاه واحد خدمات الکترونیکی یا پنجره واحد بیمه ایران»، «مولدسازی دارایی‌ها و ایجاد نظام جدید

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا