اقتصادناب_کرمانشاه؛با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز جامعه به اشنایی با فضای دیجیتال برآن آمدیم تا گفتگویی با یکی از کارآفرینان عرصه تجاری اقتصادی استان کرمانشاه انجام دهیم.
درپاسخ به سوالات خبرنگارمان مهندس تورج بهادری بسترتجاری زوزا را اینچنین تشریح نمود؛
بستر تجاری آنلاین زوزا چه اهدافی را پی گیری می نماید؟
گروه مطالعاتی و فنی شرکت جاده ابریشم و علی بابا طی حدود یک دهه تحقیق در بازار داخلی و جهانی اقدام به برپایی بستر تجاری آنلاین (زوزا) نمود تا شرایطی را فراهم آورده شود که علاوه بر آنکه عملیات برند سازی، بازاریابی و فروش برای نقاط تجاری با توجیه اقتصادی و با سرعت و دقت بیشتر ممکن گردد ضمنا فعالین بازار هوشمندتر در کنار یکدیگر به ثبات و توسعه تجاری بازارها کمک نمایند
انگیزه انجام پروژه زوزا چه بود؟
بعنوان یک فعال تجاری همیشه از نبود بسترهای تجاری بر اساس فناوری های مدرن نگران بوده ام چرا که موضوع تولید و ایجاد اشتغال وابستگی حیاتی به تکنولوژیهای مربوط به تجارت دارد و بدون این ابزار امکان توفیق در موضوع تولید و اشتغال تقریبااگر چه ناممکن نباشد بسیار دشوار خواهد بود لذا با کندوکاو درعرصه تکنولوژی های جدید جهت ایجاد بستر تجاری کارآمد به این نتیجه رسیدیم که بستر تجاری زوزا را به وجود آوریم،تا در سه حوزه معاملات عمده و معاملات متوسط و خرد بتوانیم جذابیت های لازم تجاری و معاملاتی را به گونه ای فراهم آوریم که تحرک تجاری لازم را به جهت برندسازی، بازاریابی و فروش برای نقاط بالقوه و بالفعل تجاری ممکن و علاوه بر تثبیت موقعیت تجاری موجود بازار به سهم خود تضمینی برای توسعه تجاری نیز باشیم
در بستر آنلاین تجاری زوزا تمامی تلاش تیم ما در حفظ حریم جامعه خرده فروش تجاری در بازار بعنوان ستون فقرات فضای تجاری بوده است تا ماندگاری طبقه متوسط و نهایتاً تعادل در بازار از طریق معماری انجام گرفته در این بستر تجاری را ممکن گردانیم.
مدل بستر تجاری زوزا بر جه اساسی شکل گرفته است؟
بستر تجاری زوزا بر اساس معماری و تفکر کروی-حلقوی شکل گرفته تا امکان ایجاد ارتباط بهینه در جهت هم افزایی همه عناصر بازار در حین حفظ رقابت با یکدیگر میسور گردد
در این بستر امکان ارتباط تجاری نقطه به نقطه و نقطه به چند نقطه و چند نقطه به چند نقطه به خوبی فراهم گردیده تا به گونه ای کارآمد همه عناصر بازار در روند فعالیت تجاری روزمره خود فعالیت های تجاری را در سطح گسترده به نفع کارآمدی بازار ایران فراهم نمایند.
مهمترین ویژگی بستر تجاری زوزا چیست که آن را متمایزکرده؟
از ویژگی های مهم معماری به انجام رسیده در سامانه تجاری زوزا تضمین عدم انحصار در بازار است به عبارتی علاوه بر آنکه فعالین بازار در این بستر نمی توانند تبدیل به انحصار گردند خود بستر تجاری زوزا نیز نمیتواند تبدیل به یک انحصار گردد و این بدان معناست که پویایی در موضوع توسعه در این بازار چندجانبه و دینامیک بوده که در نتیجه ضمن کمک به تنظیم بازار و صیانت از حقوق مصرف کنندگان امکان ایجاد تحرک تجاری را برای حضور و نفوذ در سایر بازارهای فرا ملی را نیز بخوبی ممکن می سازد.
گستره بازار زوزا را لطفا تشریح نمایید؟
بستر تجاری زوزا شامل ۱۴ بازار اصلی و ۴۳۵۰ بازارچه می باشد که تمامی سطوح بازار شامل ( عمده فروشی و خرده فروشی و دستفروشی) را پوشش می دهد لذا با اطمیان می شود گفت که بستر تجاری زوزا گسترده ترین بستر تجاری در خاور میانه می باشد.
بعنوان آخرین سوال انتظارتان از مسئولین و فعالین بازار چیست؟
خیلی ساده بستر تجاری زوزا و اهداف آنرا بعنوان یک فرصت تجاری بکر و کار آمد مورد توجه و عنایت قرار دهند تا در کنار یکدیگر بتوانیم بازاری پویا و کار آمد را تقدیر نماییم و راه نفوذ تجاری خود در منطقه و جهان را هموار تر گردانیم…
(ادامه دارد…)
تهیه وتنظیم:سارامهاجرانی