اقتصادناب_ضرورت ورود شبکه فروش به تصمیم سازی ها / انتقاد از نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.
به گزارش اقتصادناب، غلامرضا سلیمانی که در جمع اعضای انجمن های صنفی نمایندگان بیمه سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: ورود نمایندگان بیمه ای و کادر شبکه فروش در تصمیم سازی ها به نفع شرکت های بیمه است چرا که شبکه فروش نقاط قوت و ضعف محصولات بیمه ای را به خوبی می شناسد و می توانند در اصلاح ساختارهای تولید محصول و بسته های بیمه ای اظهارنظر کنند.
رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت تجارب و دانش بازاریابی نمایندگان فروش بیمه، تصریح کرد: نمایندگان منتظر ابلاغ ها و ارائه راهکارها توسط نهاد ناظر نباشند و خودشان با استفاده از پیشینه حرفه ای و دانش فنی خود راه حل هایی را برای بهبود وضعیت صنعت بیمه ارائه کنند.
دکتر سلیمانی اظهارداشت: اگر مصوبات شورای عالی بیمه با منافع بیمه گران و بیمه گذاران در تعارض باشد قطعا در هنگام اجرا با مشکل روبرو خواهد شد و به همین خاطر نمایندگان باید با ارائه پیشنهاد و نقطه نظرات خود در وضع قوانین و آیین نامه ها مشارکت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: به جرات می گویم مهمترین قشری که می تواند جلوی فساد، تخلف و تقلب در صنعت بیمه را بگیرد مجموعه نمایندگان و کادر شبکه فروش بیمه ای هستند که با تحقق این امر در وضعیت معیشتی آنان نیز تحولی اساسی صورت خواهد گرفت.
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود دغدغه های نمایندگان فروش بیمه را در خصوص فعالیت استارت آپ ها طبیعی دانست و گفت: صنعت بیمه باید مثل صنایع دیگر وجود واقعیتی به اسم استارت آپ ها را بپذیرد اما نگاه تهدید آلود به شبکه های دیجیتالی فروش بیمه نامه نگاه خوبی نیست و اگر هم تهدیدی در میان باشد باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.
ایشان تصریح کرد: وضع قوانین و آیین نامه های متناسب و مدیریت صحیح فضای دیجیتال نه تنها به کسب بیمه ای نمایندگان شبکه فروش لطمه نمی زند بلکه با تهیه بسته های بیمه ای می توان بازارهای جدیدی را ایجاد کرد.
وی از استارت آپ ها، تکنولوژی های نوین و شرکت های دانش بنیان به عنوان مسیرها میانبر رشد و توسعه کشور یاد کرد و گفت: متاسفانه صنعت بیمه تاکنون نتوانسته است از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کند و ما با دقت و حساسیت راهکارهای توسعه قانونی استارت آپ ها را در شورای عالی بیمه بررسی خواهیم کرد تا به نتایج مطلوب تری برسیم.
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود؛ افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه را سیاست اصلی و راهبرد استراتژیک نهاد ناظردانست و افزود: نمایندگان با تکیه به تجارب خود در امر فروش بیمه نامه با ذائقه بیمه گذاران آشنایی بیشتری دارند و می توانند بسته های خاصی را پیشنهاد بدهند تا مردم برای خرید بیمه نامه های زندگی ترغیب و تشویق شوند.
رییس شورای عالی بیمه یادآور شد: در راستای توسعه بیمه های زندگی به شرکت تخصصی خاورمیانه مجوزی اعطا شده و مجوزهای دیگری نیز برای ورود شرکت های تخصصی فروش بیمه نامه های عمر در دست صدور است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای چابک و خوشفکر می توانند شرکت ها را از بحران نجات بدهند چرا که در عصر حاضر اصل رقابت پذیری فقط در گرو تامین سرمایه نیست و به توانمندی های نیروی انسانی بستگی دارد.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به بازارهای بکر صنعت بیمه در حوزه های گوناگون از جمله وجود بیش از بیست و هفت میلیون مسکن در کشور، گفت: اگر فعالان صنعت بیمه و در راس آنان نمایندگان شبکه فروش اهمیت این بازار بزرگ را درک کنند یک تجارت چند هزار میلیارد تومانی در انتظار صنعت بیمه خواهد بود و این صنعت علاوه بر تامین منافع کارکنان خود خواهد توانست در تولید ناخالص ملی نیز نقش ویژه ای را ایفا کند.
وی در پایان تشکیل کمیته صیانت را در راستای حمایت از بیمه گران و بیمه گذاران عنوان کرد و با اشاره به اتفاقات تلخ برخی از موسسات اعتباری در کشور، تصریح کرد: ما به عنوان نهاد ناظرنسبت به شبکه فروش حساسیت ویژه ای داریم که دلیل اصلی آن اهمیت حقوق بیمه گران و بیمه گذاران است.