رنج سی و یک : بزه کاران باکلاس
اقتصاد ناب_چهل و ششمین شماره نشریه بیمه داری نوین با عنوان رنج سی و یک منتشر شد تا در پنج پرونده مبسوط از بزک دوزک صورتهای مالی شرکتهای بیمه در مجامع عمومی، دوران جدید کراینشورنس ها، زیستن به نام بیمه زندگی، کوچینگ و چراهای هوش مصنوعی در بیمه بگوئیم. رنج سی و یک که عنوان شماره چهل و پنج نشریه بیمه داری نوین است، چالش بزرگی است که توجه نهاد ناظر و نظم و شفافیت شرکتهای بیمه را می طلبد.
به گزارش اقتصاد ناب چهل و ششمین شماره نشریه بیمه داری نوین در پنج پرونده مبسوط و با سرمقاله های “سه سوال و پنج پیشنهاد برای اکوسیستم اتکائی” با قلم محمود فراهانی مدیر مسئول نشریه بیمه داری نوین، “بازی برنامه ها” با قلم آزاده محسنی سردبیر نشریه بیمه داری نوین و “آینده پژوهی و ریسک” با قلم دکتر محمد علی رستگار متخصص مدیریت ریسک منتشر شد.
مجامع / بزه کاران با کلاس
فصل مجامع که می شود شرکتهای بیمه حسابی سرشان می رود در حساب و کتاب ، اغلب نه برای اینکه ببینند چکار کرده اند بلکه برای اینکه عملکرد خود را تزئین و بزک دوزک کنند، راههای زیادی را طی می کنند و البته مهارت هم مهم است.
نشریه تخصصی بیمه داری نوین در پرونده اول خود به چالش های مجامع شرکتهای بیمه پرداخته است که شاید کمتر ازین زاویه به مجامع بیمه گران توجه شده است.
“رنج سی و یک” ، چالش بزرگ مجامع شرکتهای بیمه است که می تواند بیان کننده راههای اشتباه بیمه گران در تهیه صورتهای مالی باشد.
این میزگرد جذاب و خواندنی با حضور سعید جوادی پور مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی، اسماعیل داور پناه مدیر عامل شرکت بیمه اتکائی تهران ری، وحید وثوق عضو هیات عامل و معاون مالی و سرمایه گذاری بیمه ما و بهرنگ اسدی کارشناس و فعال بازار سرمایه برگزار شده و چالش های روز سی و یکم مورد بررسی قرار گرفته است.
“صورت بسته ولی باز” عنوان گزارش بعدی این پرونده است که مجامع شرکتهای بیمه در سال مالی ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار می دهد. در این گزارش می توانید به صورت یکجا مجامع بیمه گران و سودهای پرداختی را ببینید.
در گزارش بعدی این پرونده با عنوان “مسیر انحرافی” وضعیت بازار سرمایه در شش ماهه نخست سال جاری را می توانید ببینید و بخوانید.
در ادامه این پرونده به تجارب دنیا پرداخته و در گزارش “روی ریل افزایش” به سال های متحول کننده در بخش بیمه نگاهی موشکافانه انداخته است.
نگاهی به فعالیت صندوق درآمد ثابت افران و تلاش یازده ساله بیمه کوثر در افزایش آگاهی بیمه گران عنوان دو گزارش دیگر این پرونده است.
حمایت / ارتباط بیمه گران و وزارت آی سی تی
این پرونده به تفاهم نامه شرکت بیمه تجارت نو با وزارت آی سی تی پرداخته است، طی این تفاهم نامه قرار است بیمه تجارت نو پوشش امنی برای دانش بنیان ها فراهم کند.
در بخش اول این پرونده با عنوان آغاز نو گفتگوی دو نفره ای با مهران رضوانی مدیر عامل و سعید روحانی معاون توسعه و فناوری اطلاعات بیمه شرکت بیمه تجارت نو صورت گرفته است تا زوایای این تفاهم نامه به اشتراک گذاشته شود.
در گزارش بعدی با سرتیتر روی ریل جدید عملکرد شرکت بیمه تجارت نو در یکسال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.
در ادامه این پرونده گزارش گشایش مسیر جدید به ابعاد تفاهم نامه بیمه گران با وزارت آی سی تی پرداخته است.به نظر می رسد با این تفاهم نامه مسیر جدید در راه شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد.
زندگی / زیستن به نام بیمه
بیمه گران زندگی برای حضور موثر در بازار نیازمند آن هستند که مدام خود را بروز نگاه دارندو برای این کار ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنند.
این پرونده با ارائه منسجم و مبسوط عباس اسلامی مدیر عامل شرکت بیمه زندگی کاریزما آغاز می شود.
عباس اسلامی در این ارائه با عنوان دو شرط توسعه، مدل مفهومی توسعه بیمه های زندگی را زیر ذره بین قرار می دهد.
در ادامه این پرونده سه فعال و خبره بیمه های زندگی، توسعه و تعمیق بیمه های عمر را مورد بررسی قرار می دهند.
حبیب میرزائی معاون طرح و توسعه بیمه پاسارگاد ، علیرضا هادی مدیرعامل پیشین بیمه باران و حامد حرفت مدیر عامل بیمه هامرز در پنلی با عنوان اثر بخشی سیاستگذار ضرورت تغییر در سطح سیاست گذاری و راهبردها را جهت توسعه بیمه های زندگی مورد بررسی قرار می دهند.
زیر ساخت / دوران جدید کراینشورنس
شرکت فناوران خبره برای اینکه بتواند خدمات بهتری را به شرکتهای بیمه ارائه دهد ، نسل جدید زیر ساخت خود را ارائه کرده و در چند شرکت به صورت پایلوت اجرا کرده است. در این پرونده به نسل جدید زیر ساختهای فناوران پرداخته ایم. یقینا این پرونده برای شرکتهای بیمه که تعاملات گسترده ای با فناوران دارند، خواندنی خواهد بود.
راهبری حاکمیت داده در صنعت بیمه بر عهده بیمه مرکزی است یا شرکتهای بیمه و یا شرکت پشتیبان؟ این سوالی است که در میزگردی با عنوان راهبران حاکمیت داده با حضور مجید خاکور مدیر عامل و مهدی ایمانی مهر قائم مقام شرکت فناوران خبره بدان پاسخ داده شده است.
در ادامه این پرونده گفتگو با یوسف قلاتی رئیس هیات مدیره شرکت فناوران خبره را می خوانیم با عنوان آغاز تحول در زیر ساخت بیمه ای، در این گفتگو بیست و یک سال فعالیت شرکت فناوران خبره با نگاه به جدید ترین تحوالت زیر ساختی این شرکت مورد بررسی قرار گرفته است.
کوچینگ / برای کوچ
کوچ کردن از وضعیتی که در آن قرار داریم بخصوص وقتی یک شرکت بزرگ هستیم، نیازمند تمهیدات متعدد است و کوچینگ در چنین زمانهائی معنا پیدا می کند. البته برای اینکه موفق باشیم باید در کنار کوچ از ابزار دیگر مثل هوش مصنوعی هم بهره ببریم.
بازیگری موثر در مستطیل سبز فروش ، عنوان میزگردی است که در سخنکده متن با حضور شیما آراء معاون فنی بیمه های زندگی بیمه سامان ، سروناز درواری مدیر عامل شرکت بیمه زندگی آگاه، مهدی نوروزی مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه ، دکتر الهام فراهانی عضو هیات مدیره انجمن هوش مصنوعی ایران و اکبر غریب نواز کارشناس ارشد مدیریت کوچینگ برگزار شد. در این میزگرد جذاب فعالان حوزه بازاریابی و کوچینگ از مربی گری می گویند.
در ادامه این پرونده گفتگوئی داشته ایم با دکتر علی شایان متخصص هوش مصنوعی و عضو هیات علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس، در این گفتگو چراهای هوش مصنوعی در صنعت بیمه را به بحث گذاشتیم.
موج پنجم محاسبات عنوان گزارش بعدی این پرونده است، در این گزارش تامل و ظهور SMAC مورد بررسی قرار گرفته است.
AI و این چهار بیمه عنوان گزارش دیگر این پرونده از بیمه داری نوین است که بیمه و هوش مصنوعی و تکنولوژی های نوظهور در سال ۲۰۲۴ را مورد بررسی قرار می دهد.
فروش زندگی خشت به خشت در بیمه رازی عنوان گزارش دیگر ازین پرونده نوآورانه است که به محصول جدید بیمه رازی در حوزه بیمه های زندگی می پردازد.
منبع بیمه داری نوین