اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

هوشمندسازی مهمترین بازوی یک کسب و کار

اقتصادناب_مدیر فناوری اطلاعات بیمه البرز گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت‌ها به ویژه در بخش درمان و خودرو غیر واقعی هستند که در صورت هوشمندسازی و جلوگیری از آن میتوان با کاهش میزان حق بیمه و افزایش سرویس به مشتریان خدمت کرد.

 

به گزارش اقتصادناب ،حمد اخلاقی مدیر فناوری اطلاعات بیمه البرز در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در خصوص هوشمند سازی و استفاده از فناوری دیجیتال در حوزه بیمه البرز گفت: با شروع ماموریت مدیرعامل بیمه البرز و نگاه خاص ایشان در استفاده از فناوری، هوشمندسازی بیمه البرز در دستور کار قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در این نوع از خدمات سعی میکنیم تا بهترین کیفیت را به ذی نفعان عرضه کنیم، همچنان که در طرح یاقوت بیمه البرز سعی کردیم بسته جامعی از خدمات مورد نیاز مشتریان اعم از مشاهده اطلاعات بیمه ای، اعلام خسارت در حوزه‌های مختلف مانند درمان و ثالث و … را در نظر داشته باشیم.

 

همچنین برای ذینفعان در شبکه فروش بیمه‌ای محصولی را عرضه کردیم که مراکز ارائه دهنده بیمه از آن استفاده کنند. سایت بیمه البرز در بخش خدمات الکترونیک امکانی را فراهم نموده است تا ذی نفعان با عضویت در آن به عرضه خدمات خود بپردازند که این مهم به نوعی موجب یک پارچگی سایتهای ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای و اعتماد سازی در بین مشتریان می‌شود.

 

اخلاقی با بیان اینکه هوشمندسازی یک فرایند است که میتواند به عنوان مهمترین بازوی یک کسب و کار فعالیت کند، گفت: در سال گذشته کل پرونده خسارت بدنه بیمه البرز حدود ۱۱ هزار بود که حدود هزار و ۳۰۰ پرونده از طریق مجازی بارگذاری شده بود. یعنی حدود ۱۲ درصد از پرونده های بیمه البرز را مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعب و از طریق مجازی اعلام نموده‌اند. تلاش میکنیم در عین سادگی بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب و با رعایت امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد خدمات بیمه ای را به مشتریان عرضه نماییم تا کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی مشتریان را به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: صدای پای رشد و گسترش تکنولوژی در همه جا شنیده می‌شود اما در عمل پیاده‌سازی صورت نمی‌گیرد، سعی داریم در حوزه فروش و مشتریان از خدمات الکترونیکی استفاده کنیم تا ترددها را به حداقل برسانیم.

 

به اعتقاد وی حوزه بیمه حوزه بسیار بکری است که میتوان در آن هوشمندسازی را به طور کامل پیاده و در برخی از موارد مانند کشف تقلب از آن استفاده کرد.

 

به گفته وی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت‌ها به ویژه در بخش درمان و خودرو غیر واقعی هستند که در صورت هوشمندسازی و جلوگیری از آن میتوان با کاهش میزان حق بیمه و افزایش سرویس به مشتریان خدمت کرد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا