در سراسر شهر می بینید؛کدام شرکت بیمه راحت تر و بیشتر خسارت می دهد؟!
اقتصادی_فارغ از اینکه این قبیل استارت آپ ها که در سطح شهر تبلیغات گسترده ای دارند، مجوز دارند یا خیر؟ و آیا خود را با شرایط مکمل ۲ آیین نامه ۹۲ شورای عالی بیمه منطبق کرده اند یا خیر ، این سوال مطرح می شود که شورای عالی بیمه در بند ۲ ماده ۱ آیین نامه ۷۱ عرضه کننده بیمه را چگونه تعریف می کند؟
به گزارش اقتصادناب، چند روزی است در سطح شهر تهران با تابلوهایی مواجه می شویم که بر روی آنها نوشته شده: “کدام شرکت بیمه راحت تر خسارت می دهد”، “کدام شرکت بیمه بیشتر خسارت می دهد”
فارغ از اینکه این قبیل استارت آپ ها مجوز دارند یا خیر؟ و آیا خود را با شرایط مکمل ۲ آیین نامه ۹۲ شورای عالی بیمه منطبق کرده اند.
شورای عالی بیمه در بند ۲ ماده ۱ آیین نامه ۷۱ عرضه کننده بیمه را اینگونه تعریف می کند:
۲- عرضه کننده بیمه : شامل مؤسسه بیمه ، نماینده بیمه و دلال رسمی (کارگزار) بیمه است.
همچنین شورای عالی بیمه در فصل دوم آیین نامه ۷۱ فصلی را بنام “اطلاع رسانی و تبلیغ خدمات بیمه ای” تصویب نموده است که در ماده ۳ آن اشاره می دارد:
ماده ۳-عرضه کنندگان بیمه باید از تبلیغات گمراه کننده خودداری نمایند. منظور از تبلیغ گمراه کننده تبلیغی است که:
۱- موجب ابهام در تشخیص محصولات بیمه ای شود.
۲- وعده هایی خارج از پوشش های مقرر در بیمه نامه یا فراتر از عملکرد بیمه گر ارایه دهد.
۳- با شرایط بیمه نامه منطبق نباشد.۴- با قوانین و مقررات بیمه ای و عرف بیمه منطبق نباشد.
حال سوالی که در ذهن دیگر عرضه کنند گان بیمه ای مطرح می شود اینکه: نقش متولی نظارت بر صنعت بیمه در کجای این تبلیغات های بیمه مشهود است
اتفاقا در همین زمینه اخطاری از سوی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای اخیرا به استارت آپ هادر خصوص ممانعت از رقابت مکارانه با موضوع ممانعت از تبلیغات غیر متعارف ارسال شده است .