اجتماعیاخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتفرهنگیمصاحبهپول وسرمایهکارآفرینانکرمانشاه

گفتگوی خبرگزاری اقتصاد ناب با اردشیر نظری رئیس اتحادیه فرهنگیان استان کرمانشاه

به گزارش اقتصادناب نظری که کارشناسی ارشد مدیریت می‌باشد با بیان اینکه ۲۹ سال سابقه در آموزش و پرورش و ۲۱ سال خدمت در تعاونی فرهنگیان را دارد ، گفتگوی خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد ؛اتحادیه مصرف فرهنگیان از سال ۷۳ شروع به فعالیت کرده و با توجه به مفهوم اتحادیه ، که در واقع نقش آن تامین نیازمندیهای تعاونی ها را است ، نیازهای زیر مجموعه ها را فراهم نموده ایم .
وی افزود تا دهه ۸۰ به علت حمایت دولت از طریق کالاهای یارانه‌ای و عدم وجود مالیات بر ارزش افزوده به ارادتی که تعاونیها را تشکیل میدادند و همچنین نیروی کار مناسب ،تعاونی‌ها در شرایط خوبی به سر می بردند اما به مرور زمان حمایت‌ها کمرنگ تر شد و تعاونی ها از عرضه خدمات فاصله و فعالیت کم رنگی به خود گرفتند و به سوی غیر انتفاعی سوق داده شدند
و با سایر مراکز آزاد خرید و فروش تفاوت چندانی نداشتند،چه بسا حتی کالا های گران تری به علت خرید اقساطی و عدم فرار مالیاتی عرضه نمودند .که همین امر سبب شد عزیزانی که تحت پوشش خدمات اتحادیه ها بودند تمایل کمتری به استفاده از این خدمات داشته باشند .
اردشیر نظری تشریح کرد با توجه به نگاه فرهنگیان و انتظار آنان طبق پیشینه تعریفی از اتحادیه، ما توان پاسخگویی به نگاه سابق از تعاونی و اتحادیه را نداریم زیرا نه میتوانیم مثل گذشته خدماتی ارزان‌تر از بازار ارائه دهیم و نه می توانیم شرایط خاص تر را فراهم آوریم.
تمامی این معضلات به دلیل عدم حمایت دولت و ندادن خدمات کمافسابق می باشد
وی گفت اگر تعاونی اتحادیه ها تحت چتر حمایتی دولت قرار بگیرند مثل گذشته تعداد بسیار زیادی از جوانان شهر مشغول به کار در تعاونی می شوند و چرخ اقتصاد هر چند کوچک اما به گردش خواهد افتاد .
از جمله فعالیت‌های مهمی که طی سال‌های آتی به انجام رسانده ایم، قرارداد با شرکت های معتبر و صاحب نام در بازار سرمایه و استفاده از کالاهای برند معتبر با سود کمتر و ایجاد اقساط بلند مدت برای فرهنگیان بوده است. نظری افزود هیچ بستری مطمئن تر و مناسب‌تر از تعاونی ها برای دولت وجود ندارد .
وی گفت با کمک جوانان همین شهر و حمایت تعاونی فرهنگیان سامانه‌ای طراحی نموده ایم تا از سوء استفاده سودجویان پیشگیری کنیم ،
به طور مثال این طبق این سامانه در سراسر استان هر شخص بیشتر از یک بار با یک کد ملی در ماه نمی تواند از کالاهای ارائه شده تنظیم بازار استفاده کند و با این کار اگر دولت حمایت کند و و فعالیت این جوانان را ببیند عملاً دست دلالان در این عرصه را قطع خواهیم کرد.
و تایید کرد این بخش کوچکی از خدمات این سامانه می باشد که توسط چند جوان تحصیل‌کرده کرمانشاهی انجام شده است .
رئیس اتحادیه فرهنگیان استان کرمانشاه گفت صفر تا صد تمام خدمات رفاهی را اعم از خوراک پوشاک و تمامی اقلام مصرفی با اقساط بلند مدت در اختیار فرهنگیان قرار داده ایم و در تلاش هستیم این خدمات را به سایر حقوق بگیران ارگان‌های دیگر نیز ارائه دهیم.
در پایان نظری افزود دغدغه من به عنوان یک کرمانشاهی این است که مدیران دلسوز و خوش فکر به جوانان اعتماد و از نیروی کار جوان استفاده کنند و از وزارت کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم به اتحادیه های استان وام هایی با سود کمتر بدهند تا در جهت رفاه حال تعاونی ها استفاده شود تا بتوانیم خدماتی ارزان تر از بازار را به فرهنگیان ارائه دهیم.

تهیه و تنظیم:سارامهاجرانی

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا