اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسدلار و ارزپول وسرمایه

کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۳۹۹/۳/۲۰

اقتصادناب_با وجود اینکه شاخص کل بورس تهران امروز با کاهش ۷۹۴ واحدی روبرو شد، اما ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس ایران به بیش از ۲۱ هزارمیلیارد تومان رسید.

بورس اوراق بهادار تهران این روزها به خاطر سر ریز شدن نقدینگی سرگردان جامعه و حضور مردم اصطلاحا روی بورس شده و رونق گرفته است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس، گرچه ۷۹۴ واحد ریزش کرد، اما ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به بیش از ۲۱ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل با معیار هم وزن در بورس تهران ۲۴۴۰ واحد رشد کرده و به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۰واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۴هزار و ۱۸۹ تریلیون تومان رسید که اگر ارزش روز شرکت‌های فرابورسی را هم به بیش از ۸۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده را در نظر بگیریم ارزش روز بورس تهران و فرابورس ایران به بیش از ۵ میلیون و ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۹.۶ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۴ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ملی‌مس، صندوق سرمایه‌گذاری امید و گسترش نفت و گاز پارسیان همگی در تقویت شاخص بورس مؤثر بودند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، گل‌گهر، مخابرات ایران و بانک ملت همگی در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۲۱۰ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۹۶ هزار و ۷۱۱ واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هم وزن هزار و ۶۱۳ واحد رشد کرده و به رقم ۲۳۷ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

امروز شاخص آزاد شناور با افزایش ۴۶۴ واحد به رقم ۱ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۴۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۲ هزار و ۶۵ واحد به رقم ۸۳۲ هزار و ۴۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود با کاهش ۱۲ هزار و ۵۹۳ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۸ واحد رسید.

امروز نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو،سرمایه‌گذاری غدیر،‌ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری خوارزمی بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۲۳ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۲ هزار و ۵۶۱ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۸۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از۲.۷ میلیارد سهام یا اوراق مالی یا حق تقدم در قالب ۶۰۱ هزار و ۹۴۳ معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین و پتروشیمی زاگرس در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند و نمادهای صباتامین، فولاد هرمزگان، نیروی برق دماوند، مدیریت انرژی امید تابان هور و فرابورس ایران همگی در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بودند.

نمادهای پربیننده فرابورسی شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، تولید نیروی برق دماوند، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سمگا و فرابورس ایران بودند.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا