اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

کارگران ساختمانی بیمه می‌شوند

 

” اقتصادناب_بازرس کانون انجمن صنفی کشور با اشاره به حق اجتماعی بیمه و حذف افراد سودجو از گردونه بیمه کارگران ساختمانی است، گفت: بیشتر کارگران ساختمانی تا پایان سال بیمه تامین اجتماعی می‌شوند. “

به گزارش اقتصادناب، مسلم مکاری با هشدار به مسؤولان انجمن‌های صنفی کارگری صنعت ساختمان در به‌کارگیری نکردن اپلیکشن برای سایت سامانه رفاهی، گفت: با ثبت سامانه رفاهی تلاش برای حذف افراد غیرکارگر از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی صورت می‌گیرد. 

وی افزود: بنا به دستور گرجی‌پور معاون وزیر و مدیرکل بیمه های اجتماعی وزارت کار به‌کاربردن اپلیکشن برای انجام سایت سامانه رفاهی یک مهم تلقی می شود. بازرسی، تحقیقی دقیق از محل اشتغال و محل سکونت کارگران ساختمانی برای احراز هویت شغلی و به‌کارگیری اپلیکشن امری ضروری است و این اقدام برای جلوگیری از سودجویی افراد غیرکارگر از بیمه اجتماعی قشر کارگر صنعت ساختمان محسوب می‌شود.

مکاری درباره نحوه به‌کارگیری کمیته اشتغال برای احراز هویت شغلی کارگران ساختمانی در سایت سامانه رفاهی اضافه کرد: انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی که به واسطه آشنایی اشان با شغل بیمه‌شدگان و متقاضیان بیمه آنان را تایید رفاهی می‌کنند، حتما باید تصاویر صورتجلسه و افراد کمیته اشتغال را تهیه و ثبت در اپلیکشن کنند.

همچنین وی به بازرسان انجمن‌ها تاکید کرد: عکس‌های محل اشتغال کارگران ساختمانی تصویر روشن داشته و عکس‌های مجهول و کدر مورد پذیرش در سایت سامانه رفاهی نخواهد بود.

بازرس کانون انجمن صنفی کشور با اشاره به اینکه تمامی تلاش مسؤولان مرتبط وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی، کانون کارگری ساختمانی و کارگزاران سایت سامانه رفاهی در شهرها رسیدن کارگران واقعی به حق اجتماعی بیمه و حذف افراد سودجو از گردونه بیمه کارگران ساختمانی است، تصریح کرد: تا پایان سال بیشتر کارگران ساختمانی بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا