اقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

کارنامه قبولی بیمه در پرداخت به موقع تمام خسارات کمیته امداد درسیل ۹۸

اقتصادناب_هنگامی که یک شرکت بیمه تازه تاسیس که مجوز فعالیتش دراردیبهشت سال ۹۵ داده شده توانست طی مدتی کوتاه خسارات سنگین پرونده‌های سیل فروردین ۹۸ را پرداخت کند، اهمیت و مفهوم مدیریت ریسک و توزیع درست آن دربازار اتکایی و دسترسی به نقدینگی بیش از پیش خود را نشان داد.

با وقوع سیل ۹۸ مشخص شد، کمیته امداد با درایت بیمه‌گر خود را انتخاب کرده و با سپردن ریسک یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی مددجویانش به بیمه تجارت نو تصمیم درستی گرفته است.
نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارت‌نو دراین باره گفت: از ابتدای وقوع سیل امسال همکاران بیمه تجارت‌نو دراستان‌های سیل زده حاضر وتا جایی که امکان داشت واحدهای خسارت دیده را بازدید و پرونده‌های خسارات را تشکیل دادند، اما سیل پدیده‌ای است که شناسایی تمام خسارات تا فروکش شدن کامل آب زمان براست و درنهایت ۵۵ هزار فقره خسارت به ارزش ۷۸۸ میلیارد ریال پرداخت شد. او با بیان اینکه درابتدای مهر صد درصد پرونده‌های خسارت مددجویان کمیته امداد پرداخت و تسویه شد، گفت: درقرارداد کمیته امداد که واحدهای مسکونی مددجویان آن درسراسر کشور تحت پوشش بیمه آتش سوزی تجارت‌نو با پوشش تکمیلی سیل و زلزله قرارداشت، تمامی نکات فنی به ویژه پراکندگی ریسک به درستی رعایت شده بوداما این سیل بی‌سابقه ۲۴ استان کشور را درگیرکرد و ضریب خسارت را افزایش داد. نوراللهی درپاسخ به این پرسش که «آیا این خسارات شما را در تمدید قرارداد با مددجویان کمیته امداد دچار تردید می‌کند؟» متذکرشد: قبل از هرچیز بیمه تجارت‌نو به پرتفوی کمیته امداد با نگاه ارزشی برخورد می‌کند و در تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های خسارت سعی شد حقی از ذی نفع بیمه نامه‌ای ضایع نشود وسهامداران نیز برپرداخت به موقع و کامل خسارات رویکرد مثبت داشتند. او با اشاره به اینکه زمان تمدید بیمه نامه کمیته امداد بهمن است، ادامه داد:به‌عنوان مدیری دارای تجربه بازاریابی و توسعه فروش، کمیته امداد را از قبل می‌شناختم ضریب خسارت این پرتفوی،معمولی و مانند بسیاری از بیمه‌گذاران بزرگ صنعت بیمه است.از طرفی سیل ۹۸ بی سابقه بود و هیچ ریش‌سفیدی چنین سیلی را نه دیده و نه شنیده بود، به عبارتی تا زمانی که مدیران کمیته امداد از سرویس دهی ما رضایت داشته و بیمه تجارت‌نو را انتخاب کنند، از تمدید قرارداد خوشحال خواهیم شد. نوراللهی که از شهریور ۹۷ مدیرعامل بیمه تازه تاسیس تجارت‌نواست درباره این شرکت نوپا گفت: هرچند بیمه تجارت‌نو از منظر فروش حق بیمه درابتدای کار عملکرد مطلوبی دارد به‌طوری‌که ۶ماه گذشته کل بودجه پیش بینی شده سال ۹۸محقق شد، اما آنچه می‌خواهم مورد توجه قراربگیرد، اقدامات ساختاری شرکت و تشکیل بخش‌های مختلف درسال‌های ابتدایی فعالیت است.
او درباره سهم سهامداران درتولید حق بیمه یادآورشد: شاید باورش سخت باشد اما بیمه تجارت‌نو با دارا بودن سهامداران بزرگی چون بانک تجارت، پست بانک، نفت و گاز پارسیان و آستان قدس رضوی تنها ۵درصد از پرتفوی در دایره سهامداری و ۹۵ درصد از حق بیمه در بازار رقابتی تولید شده است. وی اظهارداشت: بیمه تجارت نودرحال آماده‌سازی واحدها برای ارائه خدمات و سرویس‌های ویژه به سهامداران است و به همین منظورتقویت ساختاردر اولویت مدیریت جدید بود. نوراللهی حق بیمه تولیدی ۶ ماهه اول سال را مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: بخش اعظم پرتفوی مربوط به رشته مهندسی شامل ریسک انتقال نفت و گاز می‌شود، درقرارداد‌ها کشتی هم هست که به‌طور مشخص آدریان دریا تحت پوشش بیمه تجارت‌نو قراردارد و برای بیمه آن پوشش خوب اتکایی گرفته شده، خوشبختانه مشکلی که برای آن پیش آمد به خیرگذشت.
او افزود: فروش ما نشان می‌دهد که بعد از تحقق ۱۰۰ درصد بودجه در پایان ۶ماه، درپایان امسال سهم بیمه تجارت‌نو از بازار کل کشور به یک و نیم درصد برسد که این اتفاق خوب حاصل تلاش تیمی است. نوراللهی گفت: بهره‌مندی ازتکنولوژی‌های جدید جزو ملزومات فعالیت دربازاراست و با راه‌اندازی سامانه‌ ابری از این پس تمامی کاربران بیمه تجارت‌نو می‌توانند با استفاده ازهرسخت افزارو هر سیستم عاملی به تمام نرم افزارهای داخل شرکت فارغ از تکنولوژی طراحی، دسترسی داشته باشند، در واقع محدودیت استفاده از نرم افزارهای دسکتاپی که فقط درمحیط ویندوز قابل اجرا بود برداشته شد. او درپاسخ به این پرسش که آیا بیمه تجارت‌نو به دنبال بازار خرد است یادآورشد: باید پذیرفت که بازار دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده و بیمه‌ها هم برای جذب مشتری باید برنامه‌های جدیدی داشته باشند، قطعا با این سرعت تغییرات فروش دربازار تا چند سال آینده چیزی به‌عنوان نماینده سنتی نخواهیم دید.
وی ادامه داد: به عبارتی نمایندگان قدیمی باید با الگو گرفتن از سایر مشاغل مانند وکلا به دنبال آموزش و تربیت نمایندگان جدید باشند تا تازه واردها پس از طی دوره‌های کارآموزی وارد بازار شوند، اخلاق حرفه‌ای و مشتری مداری را باید دراین بخش از بازاریاد گرفت. نوراللهی با بیان اینکه درآمد سرانه نمایندگان بیمه زیر ۳ میلیون تومان است، گفت: بخش اعظمی از نمایندگان صنعت بیمه درآمدی زیر خط فقر دارند، بنابراین این چالش می‌تواند ریشه برخی از تخلفات هم باشد، بنابراین ما نباید به دنبال محدود کردن آنها باشیم اما باید مدل فروش را تغییر داد. مدیرعامل بیمه تجارت نو گفت: انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه بهترین راه برای ارتقای سطح علمی نمایندگان و رتبه بندی آنهاست و بیمه‌ها بهتر است ازاین فرصت استفاده کنند.
نوراللهی درخاتمه درباره حس فساد درصنعت بیمه که اخیرا مطرح شده است، توضیح داد: بودن فقر با حس فقیربودن تفاوت دارد، درمان اولی بسیار ساده ترازدومی است. درواقع حس فسادهم همین است اینکه نهادی راه نفوذ فساد داشته باشد با به روزترین روش‌های نظارتی قابل کنترل است اما درمان حس متقلبان و متخلفانی که اندیشه فساد در صنعت بیمه دارند تقریبا غیرممکن است، صنعت بیمه در زمان بحران و خسارات سنگین قبل از سایر نهادها برای کمک و جبران می‌آید به خاطر همین ماهیت با آحاد مردم در ارتباط است و تاکنون خسارات جعلی زیادی پرداخت کرده ، زمان آن رسیده درمقابل اندیشه تقلب دربیمه‌ها ایستاد.

منبع:بیمه تجارت

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا