اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسدلار و ارزطلا وسکهپول وسرمایه

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ بهمن ۱۴۰۱ / نافرمانی سکه امامی از بازار

اقتصادناب_امروز قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشت اما سکه امامی از روند بازار تبعیت نکرد و روند افزایشی محدودی داشت. قیمت دلار روند قیمت در بازار فلز زرد را مدیریت می‌کند.

با احتیاط بیشتری در بازار خرید و فروش کنند.

سکه بهار امروز نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد و با قیمت ۲۲ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ و ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت از کانال ۵ میلیون تومانی خارج شد و به قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

این در حالی است که هفته گذشته برخی سکه‌بازان با افت میلیونی قیمت، نقره‌داغ شدند و این امر باعث شده معامله‌گران با احتیاط بیشتری در بازار خرید و فروش کنند.

بهار امروز نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد و با قیمت ۲۲ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ و ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شدند.

سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت از کانال ۵ میلیون تومانی خارج شد و به قیمت ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

 

بیشترین سهم کاهش حباب برای سکه بهار با ۳۷۵ هزار تومان افت قیمت حباب بود.

با وجود روند کاهشی قیمت طلا اما هر مثقال و گرم طلا از کانال‌های جدید قیمتی پایین نیامدند. هر مثقال طلا ۹۷ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۹ میلیون و ۷۷ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۲۱ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم امروز ۲۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲ میلیون و ۶۷ هزار تومان معامله شد.

این هفته طلا نوسانات افزایشی ندارد

محمد کشتی‌آرا کارشناس بازار طلا و جواهر با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بر اساس شاخص‌های اقتصادی و ریاضی محاسبه می‌شوند خاطرنشان کرد:«اگر تغییراتی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود بر اساس نوسانات نرخ ارز و انس جهانی طلا است. هفته گذشته سکه طرح قدیم به‌طور متوسط ۶۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون تومان و نیم‌سکه ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی را ثبت کردند.»

این فعال بازار طلا خاطرنشان‌ کرد:«ربع‌ سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت و این در حالی است که تا اواسط هفته تا ۷۰۰هزار تومان هم کاهش قیمت را در این نوع سکه شاهد بودیم.»

او گفت: «ربع‌ سکه بیشترین کاهش قیمت را در هفته گذشته داشت، هرچند افزایش بهای جهانی مجدد موجب افزایش قیمت آن شد و چنانچه انواع دیگر سکه در بورس عرضه شود، قیمت در بازار کاهش خواهد داشت.»

این کارشناس بازار طلا درباره روند قیمت طلا و سکه در هفته جاری گفت:«بانک مرکزی مجموعه‌ای از واگذاری ارز را در سبد خود دارد که این اتفاق تاثیر مثبت و کاهشی بر بازار طلا خواهد گذاشت و هفته جاری با توجه به ثبات قیمت ارز در بازار طلا، نوسانات افزایشی نخواهیم داشت و قیمت‌ها باثبات، کم نوسان و با توجه‌ به شاخص‌های واقعی خواهند بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا