اخبار مهماستارت آپ هابیمه

پاسخ های استارت آپ بیمیک به یک خبر ریسک نیوز

اقتصاد ناب_اخیرا با توجه به نهایی شدن آیین‌نامه کارگزاران آنلاین این موضوع مطرح شد که تمام استارت‌آپ‌های فعال در صنعت باید این مجوز را اخذ نمایند که بنیانگذار بیمیک نیز با هماهنگی شرکت بیمه مطبوع خود و بیمه مرکزی در حال انتقال کد نمایندگی خود و اقدام جهت اخذ مجوز کارگزاری آنلاین می باشد.

پاسخ های استارت آپ بیمیک به یک خبر ریسک نیوز

به گزارش ریسک نیوز در پی انتشار خبری در ریسک نیوز با عنوان تخلف آشکار یک استارت آپ با واکنش نهاد نظارتی روبرو شد  استارت آپ بیمیک یادداشتی را برای این رسانه ارسال کرد که منتشر می شود.

نظر به درج خبری با عنوان ” تخلف آشکار یک نماینده” موارد ذیل جهت استحضار تقدیم می گردد:

با توجه به اتفاقات چند سال اخیر در صنعت بیمه، بعد از پیدایش چند استارت‌آپ که هیچ گونه ماهیت رسمی و شناخته شده‌ای در صنعت بیمه نداشتند و تا زمان تصویب آیین‌نامه بیمه مرکزی هیچ مجوزی برای فعالیت نخواهند داشت، این ترس در بیش از ۶۰۰۰۰ شبکه فروش این صنعت ایجاد شد که شغل نمایندگی بیمه نیز روزهای پایانی خود را می‌گذراند. این امر موجب اعتراضات گسترده از سوی نمایندگان شرکت‌های بیمه شد و کمپینی ۶۰۰۰ نفره از نمایندگان ماه‌ها از مراجع ذیربط درخواست رسیدگی و جلوگیری از این اتفاق را داشتند. اما تجربه نشان داده بود که این امر فایده‌ای ندارد و کسب و کارهای جدید نهایتا راه خود را پیدا می‌کنند.

لذا بنیانگذار سامانه بیمیک آقای هادی فلاح که خود یکی از نمایندگان فعال صنعت بیمه بود و چند تن از همکاران و دوستان ایشان دست به دست هم دادند و برای حفظ این شغل ارزشمند به جای اعتراض و نا امیدی اقدام به ایجاد سامانه‌ای جهت تقویت نمایندگان در حوزه فروش آنلاین با هزینه شخصی نمودند.

اعتقاد اعضای سامانه بیمیک این بوده و هست که تنها راه نجات و حفظ این شغل، رقابت سالم، جدی و همه جانبه با این استارت‌آپ‌ها است. نمایندگان جهت ورود پرقدرت به این حوزه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کردند که این سامانه قسمت عمده‌ای از این مشکلات را برای ایشان مرتفع نمود تا شبکه فروش بدون دغدغه به فعالیت اصلی خود یعنی بازاریابی، فروش بیمه‌نامه و ارائه خدمات به بیمه‌گذاران بپردازند و از این بازار جدید و ارزشمند نیز عقب نمانده و به خوبی بهره‌مند شوند. جهت شفاف سازی موضوع به صورت مختصر به خدمات سامانه بیمیک اشاره خواهد شد:

  • اعطای وب سایت شخصی با امکانات ویژه به هر نماینده با درگاه بانکی اختصاصی (واریز مستقیم حق‌بیمه‌ها به حساب نمایندگان) جهت فروش بیمه‌نامه‌های شرکت مطبوع خود
  • بازاریابی و فروش انواع بیمه‌نامه توسط سایت اصلی و ارجاع به نمایندگان عضو سامانه و در محدوده بیمه‌گذار جهت صدور بیمه‌نامه‌ها (بدون اخذ کارمزد)
  • ایجاد بستری جهت بازاریابی و فروش انواع بیمه‌نامه توسط سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرمخاطب و ارجاع به نمایندگان عضو سامانه جهت صدور
  • نمایش موقعیت جغرافیایی نمایندگان بر روی نقشه و معرفی خدمات وی
  • امکان تولید محتوا توسط نمایندگان در سایت (CMS) و خدمات مدیریت و ارتباط با مشتریان (CRM)

لازم به تاکید است سامانه بیمیک به هیچ وجه به دنبال فروش بیمه‌نامه جهت منافع شخصی نبوده و تمام بیمه‌نامه‌های بازاریابی شده از طریق سایتbimic.ir و سایر مجموعه‌هایی که از خدمات سامانه بیمیک در جهت فروش بیمه‌نامه استفاده می‌نمایند، توسط اپلیکیشن توسعه فروش سامانه بیمیک، جهت صدور به نمایندگان عضو سامانه ارجاع خواهد شد. سامانه بیمیک بابت تمام خدماتی که به شبکه فروش ارائه می‌دهد هزینه شارژی یکسان و اندک دریافت می‌نماید.

ما در سامانه بیمیک افتخار می‌کنیم که جهت حفظ شغلی ارزشمند و کیان بیش از ۶۰۰۰۰ خانواده تمام تلاش خود را کرده‌ایم و خدا را شاکریم که به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم. سامانه تا کنون به اغلب شرکت‌های بیمه معرفی شده و با توجه به نحوه فعالیت و خدمات متفاوت و منطقی سامانه مورد استقبال اکثر شرکت‌ها قرار گرفته است و بعضی از شرکت‌ها جهت بهره‌مندی شبکه فروش خود از این امکانات مستقیما اقدام به عقد قرارداد با سامانه نموده‌اند.

در خصوص موضوع شغل نمایندگی بنیانگذار سامانه بیمیک لازم به توضیح است، ایشان و همکارانشان از ابتدا در تمام جلسات پژوهشکده بیمه در خصوص استارت‌آپ‌ها حضور داشتند و سامانه و خدماتش به عزیزان بیمه مرکزی و همچنین شخص ریاست محترم بیمه مرکزی معرفی شده و بسیار مورد استقبال عزیزان قرار گرفته است.

بارها در خصوص اخذ مجوز از بیمه مرکزی بحث و تبادل نظر شده بود که به علت ماهیت خاص سامانه بیمیک و تفاوت در نحوه عملکرد نسبت به سایر استارت‌آپ‌های موجود، اعلام شده بود که آیین‌نامه کارگزاران آنلاین مربوط به فعالیت شما نمی‌شود و شما در قالب یک سامانه خدمت‌رسان به شبکه فروش فعالیت خواهید کرد. اما اخیرا با توجه به نهایی شدن آیین‌نامه کارگزاران آنلاین این موضوع مطرح شد که تمام استارت‌آپ‌های فعال در صنعت باید این مجوز را اخذ نمایند که آقای فلاح نیز با هماهنگی شرکت بیمه مطبوع خود و بیمه مرکزی در حال انتقال کد نمایندگی خود و اقدام جهت اخذ مجوز کارگزاری آنلاین می باشد.

عملکرد سامانه بیمیک همواره منطبق بر قوانین و مقررات صنعت بیمه کشور بوده است و همواره تابع آیین‌نامه‌های مصوب می‌باشد. در خصوص آدرس شرکت، یک سال اول تشکیل و فعالیت سامانه در طبقه و واحدی دیگر در همان ساختمانی که دفتر بیمه آقای فلاح استقرار داشته بوده است و جالب اینجاست که دفتر بیمه ایشان به علت اینکه مکانی تجاری و کوچک است اصلا جایی برای حضور افراد دیگر نداشته است. که بعد از آن هم به مکان فعلی شرکت منتقل شد که آگهی تغییرات شرکت و تاریخ آن موید این موضوع است.

منبع:ریسک نیوز

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا