اخبار مهماقتصادیبانک و بورسبیمهدلار و ارزویژهپیشخوان

واکنش شاپور محمدی به مطرح شدن نامش در کنار همتی به عنوان گزینه های ریاست بانک مرکزی

درگفتگوی اقتصاد ناب با مدیر عامل بورس، با بیان اینکه در خصوص ابزارهای مشترک بین بازار سرمایه و بازار بیمه در حال بررسی هستیم، إظهار کرد:یکی از ابزارهایی که دنبال می کنیم اتصال بیمه های عمر به یونیت های سرمایه گذاری صندوقهای سرمایه گذاری است./البته در نهایت باید دید اتصال بازار سرمایه و بازار بیمه به عمر مدیریتی شاپور محمدی در بورس و عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی قد می دهد؟

به گزارش اقتصاد ناب شاپور محمدی ، مدیر عامل بورس در گفتگو با خبرنگارمان ، در خصوص تعاملات بازار سرمایه با صنعت بیمه اذعان داشت: در حال حاضر یکی از مباحث مهمی که با بیمه مرکزی مطرح کرده ایم بحث نحوه گزارشگری مالی و إفشاء صورتهای مالی انها بر مبنای استاندارد IFRSاست.

به گفته وی شرکتهای بیمه باید هر چه زودتر شفافیت صورتهای مالی خود بر مبنای استانداردهای مالی را ارتقاء دهند .

مدیر عامل بورس با بیان اینکه در خصوص ابزارهای مشترک بین بازار سرمایه و بازار بیمه در حال بررسی هستیم، إظهار کرد:یکی از ابزارهایی که دنبال می کنیم اتصال بیمه های عمر به یونیت های سرمایه گذاری صندوقهای سرمایه گذاری  است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم ابزارهای مشترک  مناسبی بین بازار سرمایه و بازار بیمه تعریف کنیم.

وی در ادامه در  پاسخ به این سوال که چندی است، حضور جنابعالی و دکتر همتی در جایگاه رییس کل بانک مرکزی در محافل خبری مطرح شده، پیش بینی شما چیست، در حالیکه می خندید ، اذعان داشت :باید منتظر بود.

به گزارش اقتصاد ناب، همتی،رئیس کل بیمه مرکزی مدتهاست یکی از راهکارهای همکاری بازار بیمه و بازار بورس را اوراق بهادار بیمه ای اعلام کرده و تاکید می دارد که این اوراق، ریسک تعهدات بیمه ای را به بازار سرمایه منتقل می کند و ضمن گسترش ظرفیت بیمه و بیمه اتکایی کشور ابزار جدیدی را در اختیار سرمایه گذاران بازار سرمایه قرار می دهد. شرکت های بیمه و بیمه گران اتکایی می توانند از طریق صدور اوراق بهادار متصل به بیمه بر ساماندهی ریسک، متمرکز شده و آنها را مستقیماً به بازارهای اوراق بدهی منتقل کرده و بازده حقوق صاحبان سهام خود را بهبود بخشند. از طریق انتشار اوراق بهادار متصل به بیمه، صنعت بیمه کشور می تواند از ظرفیت های بازار سرمایه برای تأمین مالی و پوشش ریسک های خود استفاده کند.

البته در نهایت باید دید اتصال بازار سرمایه و بازار بیمه به عمر مدیریتی شاپور محمدی در بورس و عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی قد می دهد؟

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا