اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

واریز ۶۶۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت جهت مقابل با کرونا

اقتصادناب_رئیس بیمه مرکزی گفت: از سال ۹۸ تا کنون حدود ۶۶۰ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه ویروس کرونا به وزارت بهداشت واریز کرده ایم.

به گزارش اقتصادناب  غلامرضا سلیمانی مدیر عامل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از توقف کسب و کار‌های ناشی از اپیدمی اظهار کرد: صنعت بیمه به دنبال آن است که ریسک های موجود در سطح جامعه را مدیریت کنند، در همین راستا فکری به حال ریسک های موجود در سطح کشور و جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث درمان پایه و تکمیلی سازمان های بیمه در تلاش برای محصولات جدید هستند. از زمانی که ویروس کرونا وارد ایران شد، صنعت بیمه برنامه های بسیار خوبی را اجرا کرد. از اسفند سال ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹ بیمه های شخص ثالث بدون مراجعه حضوری، قابل دریافت بودند؛ تا حدی که ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان طی این چندماه به شرکت های بیمه واریز نشده و پس از مدت یاد شده بیمه نامه خود را پرداخت کردند.

سلیمانی ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون حدود ۶۶۰ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه ویروس کرونا به وزارت بهداشت‌ واریز کرده ایم. همه افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان می‌توانند از این بیمه کرونایی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: این نوع بیمه ها بسیار پیچیده هستند اما نمی توان از بودجه دولت استفاده کرد. همچنین باعث افتخار است که شرکت های بیمه ای در راستای کمک به آحاد جامعه از پول های کوچک و خرد استفاده کرده و کارهای بزرگ انجام می‌دهند.

در زمان اتفاق، بیمه نخرید!

مدیر عامل بیمه مرکزی درجمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در این طرح شرکت‌های بیمه در مقابل ۱ درصد حق بیمه پرداخت شده، صدبرابر تعهد پرداخت دارد. این حق بیمه فقط مخصوص کسب و کار‌هایی است که از قبل اقدام به خرید این بیمه نامه کردند. از زمانی که این واحد‌های آسیب دیده، شروع به خرید این بیمه نامه کنند بعد از ۱۵ روز فرانشیز فعال شده و تا ۶۰ روز خسارت پرداخت می‌شود. به عبارتی از زمانی که این واحد‌ها در دوره فرانشیز قرار دارند تا سر رسید مهلت پرداخت خسارت آن‌ها در مجموع ۷۵ روز طول می‌کشد.

وی ادامه داد: در دوره فرانشیز هیچ خسارتی به واحد‌های آسیب دیده پرداخت نمی‌شود. اما پس از آن به مدت ۶۰ روز خسارت پرداخت می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: وضعیت کسب و کار‌هایی که بیشتر از ۶۰ روز با این مشکل مواجه باشند پیگیری خواهد شد. افراد نباید در زمان اتفاق بیمه بخرند بلکه باید قبل از آن اقدام به خرید این بیمه نامه کنند. این بیمه نامه شامل کسب و کار‌های کم درآمد و درحال رکود نمی‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا