اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

هزینه های عمومی و اداری بیمه تجارت نو را زیان ده کرد

اقتصادناب_بر اساس اطلاعات ارائه شده در سامانه کدال، شرکت بیمه تجارت نو در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۱ زیان خالصی معادل ۶ میلیارد تومان (با احتساب سرمایه ۶.۰۰۰ میلیارد ریالی، ۱۰ ریال به ازای هر سهم) محقق کرد. این در حالی است که در دوره مشابه سال ۱۴۰۰ سود خالص ۲۵ میلیارد تومانی شناسایی کرده بود.

 

به گزارش اقتصادناب، شرکت بیمه تجارت نو گزارش ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۴۰۱ را منتشر نمود.

 

بر اساس اطلاعات ارائه شده این شرکت بیمه ای زیان خالصی معادل ۶ میلیارد تومان (با احتساب سرمایه ۶.۰۰۰ میلیارد ریالی، ۱۰ ریال به ازای هر سهم) در این دوره محقق کرد.

 

این در حالی است که در دوره مشابه سال ۱۴۰۰ سود خالص ۲۵ میلیارد تومانی شناسایی کرده بود. همچنین در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۱ حدود ۱۹ میلیارد تومان سود خالص گزارش شده بود و به این ترتیب در ۳ ماهه چهارم رقمی در حدود ۲۵ میلیارد تومان زیان ساخته است.

 

این شرکت حدود ۳۷۰ میلیارد تومان سود ناخالص فعالیت های بیمه ای شناسایی نمود اما وجود ۳۷۳ میلیارد تومان هزینه عمومی و اداری (که حدود ۵۰ درصد آن در ۳ ماهه چهارم شناسایی شده است) و هم چنین شناسایی هزینه مالی منجر به تحقق زیان خالص شد.

 

در این بازه زمانی حق بیمه ناخالص محقق شده ۲۲۱۲ میلیارد تومان گزارش شده که با رشد ۶۲ درصد همراه بود و به تبع آن درآمد حق بیمه خالص نیز افزایش ۶۱ درصدی را نسبت به دوره مشابه قبل تجربه نمود.

 

درآمدهای بیمه ای نیز با رشد ۵۹ درصدی همراه شد. افزایش ۵۷ درصدی خسارت و مزایای پرداختی خالص در مقایسه با مقطع مشابه قبل نیز در سوی دیگر قابل توجه بود.

 

نکته قابل توجه دیگر آن که نسبت خسارت در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲ درصد بود؛ اما این نسبت در مقطع مشابه سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۶۹ درصد بوده است.

مجموع سرمایه گذاری های شرکت نیز به حدود ۴۴۴ میلیارد تومان رسید که از این محل حدود ۶۳ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا