اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

نرخ‌های شرکت‌های بیمه‌ای تا ۳ برابر با یکدیگر تفاوت قیمت دارند

 

” اقتصادناب_فرا چالش های اقتصادی سبب شده که همه بنگاه های اقتصادی من جمله نهادهای بیمه ای به نوعی برای بقا تلاش کنند، به همین دلیل شرکت های بیمه ای در رقابت منفی با یکدیگر قیمت های ارزان و گاه تا ۳ برابر متفاوت از هم می دهند و در پی آن عموم جامعه که از مسائل بیمه ای آگاه نیستند درگیر این قراردادها می شوند. “

به گزارش اقتصادناب، “سیروس تالاری” تصریح کرد: “به میزان هزینه ای که انجام می دهیم میتوانیم از نهادهای بیمه ای خدمات دریافت کنیم، اما هزینه خدمات شرکت های بیمه ای متناسب با نرخ تورم رشد پیدا می کند که جذب خدمات را برای عموم فعالان اقتصادی سخت می کند.”

وی با بیان اینکه “هزینه حق بیمه بدون محاسبه بالا نرفته است”، افزود: درآمد نهادهای اقتصادی متناسب با افزایش قیمت شرکت های بیمه نیست و درحال حاضر این یکی از مشکلات مهم صنایع کشور است زیرا علیرغم اینکه شرکت های بیمه داخلی می توانند همه  خدمات بیمه ای مورد نیاز صنایع را پوشش دهند برای صنایع مقدور نیست که از این خدمات استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن استصنا، گفت که بسیاری از صنعتگران با حوادث و مشکلات پیش بینی نشده درگیر هستند اما از لحاظ هزینه نمی توانند از مزایای بیمه ای استفاده کنند.

تالاری ادامه داد: زمانی که صحبت از راهکار برای رفع این مشکلات می شود به یک دره عمیق و پر پیچ و خم می رسیم که ما‌حصل عملکرد نادرست اقتصادی دولتمردان  درسالهای اخیر است و آنقدر فرا چالش های اقتصادی را عمیق کرده اند که هر راهکاری که طراحی  می شود مثل سیاهچاله آن را در خود می بلعد.

به اعتقاد وی همه بنگاه های اقتصادی من جمله نهادهای بیمه ای، بانکی، صنعتگران و تولید کنندگان فقط برای بقا تلاش می کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن استصنا با بیان اینکه “نقطه ضعف هایی در صنعت بیمه کشور وجود دارد”،گفت: بیمه گران با قوانین و مقررات و مسائل مرتبط با بیمه آشنایی کاملی ندارند از سوی دیگر نمایندگی های آنها نیز نقش مشاوره در دادن بیمه را ندارند.

تالاری “یکی از اساسی ترین نقاط ضعف سازمان های بیمه ای کشور را، ارائه مشاوره خدمات بیمه عنوان کرد” و افزود: تنها ۳۰ درصد از این نمایندگان توانایی مشاوره خدمات بیمه ای دارند و ما بقی به دنبال بستن یک قرارداد و بدست آوردن پرتفو هستند.

به اعتقاد وی بیمه گذار ابتدا باید مشاور بیمه گر باشد تا بتواند به درستی برای بیمه گر بیان کند که چه چیزی را با چه ابعادی بیمه می کند و بعد هزینه های آن را بیان کند.

رئیس هیات مدیره انجمن استصنا تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگی های شرکت های بیمه در رقابت منفی با یکدیگر قیمت های ارزان می دهند و عموم جامعه که از مسائل بیمه ای آگاه نیستند قرارداد ارزان را بسته و زمانی که حادثه ای برای بیمه گر اتفاق می افتد و به شرکت بیمه مراجعه می کند متوجه می شود که تمام سرشاخه ها شکسته شده و محصولی ناقص به وی فروخته شده است.

به گفته تالاری، نرخ های ارائه شده از سوی شرکت های بیمه تا ۳ برابر با یکدیگر تفاوت قیمت دارند.

وی بیان کرد: برخی از نمایندگان شرکت های بیمه تنها به دنبال منفعت هستند و تا زمانی که این نمایندگان تنها به عنوان شغل به فروش بیمه نامه فکر کنند این مشکلات را در جامعه خواهیم داشت، بهتر است که نمایندگان شرکت های بیمه به حرفه خود دید تخصصی داشته و در جایگاه مشاوره برای بیمه گران هم باشند.

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در حدود۸۰۰ عضو دارد که عموما به صورت مستقل اقدام به بیمه کردن پرسنل و کارگاه های خود می کنند، اما حدود ۱۵۰ شرکت از این سازندگان در اطراف تهران بوده که می توان بیمه آنها را تجمیع کرد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا