اجتماعیصنعت،معدن و تجارتکرمانشاه

مینی بوس های برون شهری کرمانشاه ۲۸ساله شدند

به گزارش اقتصاد ناب بهمن خسروانی  از وجود ۹۸۵ دستگاه مینی‌بوس در ناوگان حمل و نقل برون شهری کرمانشاه خبر داد که میانگین عمر آنها ۲۷.۳۹ سال است.

وی ادامه داد: این تعداد مینی‌بوس در قالب ۲۷ شرکت مینی‌بوسرانی فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه مینی‌بوس‌های کرمانشاه با این میانگین عمر فرسوده محسوب می‌شوند، افزود: اگرچه تسهیلات خوبی برای نوسازی ناوگان در نظر گرفته شده، اما صاحبان مینی‌بوس‌ها استقبال چندانی از این تسهیلات نمی‌کنند.

به گفته خسروانی، هنوز عده زیادی از افراد به دلیل هزینه و کرایه پایین مینی‌بوس‌های برون شهری، با این وسایل نقلیهجابجا می‌شوند.

وی همچنین تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل برون شهری استان کرمانشاه را نیز حدود ۲۱۰دستگاه اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد اتوبوس در قالب ۳۳ شرکت فعالیت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه میانگین سن اتوبوس‌های کرمانشاه را هفت سال دانست و خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسی ما جوان و نوسازی شده و از مدرن و به روزترین اتوبوس‌ها در حمل و نقل برون شهری کرمانشاه استفاده می‌شود.

وی گفت: تعداد خودروهای سواری ناوگان حمل و نقل برون شهری کرمانشاه نیز بیش از ۷۸۰ دستگاه است که زیر مجموعه ۱۰ شرکت مسافربری هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه میانگین سن خودروهای سواری را نیز ۹.۳۷ سال عنوان کرد و یادآور شد: خودروهای سواری نیز عمر خیلی زیادی ندارند.

خسروانی نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری خصوصا در حوزه مینی‌بوس‌ها که عمر بیشتری دارند را ضروری خواند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا