اخبار مهماقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

معرفی اصطلاحات بازرگانی (اینکوترمز ۲۰۲۰)// به روز رسانی سقف تعهدات بیمه‌ای CIF وCIP

اقتصادناب_مستندات جمع آوری شده توسط اتاق بازرگانی بین­ المللی در فرآیند تهیه پیش نویس اینکوترمز ۲۰۲۰ آشکار ساخت که بسیاری از استفاده کنندگان از این شرطها، حتی افراد با تجربه هنوز قوانین نادرست برای عقد قرارداد خرید، تحویل و حمل خود انتخاب می­ نمایند.

به گزارش اقتصادناب با توجه به قوانین جدید که قرار است از ژانویه ۲۰۲۰ به اجرا درآید، متخصصان انبارداری، کشتیرانی، زنجیره تامین و متخصصین حمل و نقل بهتر است دانش خود جهت استفاده از اصطلاحات بازرگانی را بطور کامل و بدون خطا به روز رسانی کنند.

برخی از تغییرات اصطلاحات بازرگانی در ویرایش ۲۰۲۰ موارد زیر هستند.

* به روز رسانی اصطلاحFCA  در رابطه با بارنامه.

* به روز رسانی سقف تعهدات بیمه‌ای که درCIF وCIP  مورد نیاز است.

* تغییر عنوان اصطلاح DAT بمنظور ارتقاء و مناسب سازی اهداف تعیین شده آن.

* به روز رسانی تعهدات مرتبط با ایمنی در چندین عنوان از قواعد اصلاحات بازرگانی.

یکی از تغییرات و بزرگ‌ترین به روز رسانی این نسخه از اصطلاحات بازرگانی تهیه ماتریس جدید بمنظور مقایسه اصطلاح ها است.

این ماتریس جستجو و انتخاب قواعد مناسب را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از گذشته حتی برای افراد حرفه ای انجام می­دهد. شما می‌توانید به ماتریس مقایسه اصطلاحات بصورت افقی یا عمودی نگاه کرده و به سرعت قانون درست را انتخاب کنید.

این ابزار بسیار مفید بوده و منجر به تمرکز روی موضوعاتی خواهد شد که در تعیین و انتخاب قواعد درست باید به آنها اهمیت داد. مسئله مهم در انتخاب هرکدام از قوانین اینکوترمز این است که چه کسی، چه هزینه ای در برابر چه چیزی می‌پردازد.

در اینکوترمز ۲۰۲۰ پیدا و انتخاب کردن این اطلاعات آسان‌تر شده است. در ویرایش جدید کلیه اقسام هزینه‌های کوچک که در شرایط مختلف در هر اصطلاح بازرگانی ایجاد می‌شوند را یکجا جمع‌آوری و یکسان سازی نموده است.

ابزار ماتریسی یکی از چندین تغییر و ابتکاراتی است که بمنظور کاربرد راحتتر اینکوترمز ۲۰۲۰ برای انتخاب شرط مناسب طراحی شده ‌است. رئیس اتاق بازرگانی بین­ المللی بر این باور است که این نسخه از قوانین اینکوترمز به کاربران و بخصوص آنهایی که کم تجربه یا متخصص نیستند کمک خواهد نمود تا از اشتباهات اجتناب کنند.

رئیس اتاق بازرگانی می­گوید، نباید آموزش و فهم جامع استفاده از این قوانین را مختص کسانی بدانیم که برای اولین بار اینکوترمز را استفاده می کنند. مستندات جمع آوری شده توسط اتاق بازرگانی بین­ المللی در فرآیند تهیه پیش نویس اینکوترمز ۲۰۲۰ آشکار ساخت که بسیاری از استفاده کنندگان از این شرطها، حتی افراد با تجربه هنوز قوانین نادرست برای عقد قرارداد خرید، تحویل و حمل خود انتخاب می­ نمایند. بعنوان مثال انتخاب اشتباه شرط FOB برای حمل کانتینری موجب بوجود آمدن مشکلات غیرضروری و بالا بردن ریسک ناشی از حمل و افزایش هزینه برای فروشنده خواهد شد. در حالیکه شرط FOBمناسب حمل کالاهای فله می­باشد و برای حمل کانتینر بهتر است از شرط FCA استفاده گردد.

منبع:دپارتمان حقوق و قراردادها

گروه بین المللی هندرسون

(بازرسی کشتی، کالا و خسارت)

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا