اخبار روزاقتصاد و داراییبانک و بورسپول وسرمایه

معامله ۷۶ هزار میلیارد ریالی بورس کالا در نخستین ماه سال

اقتصاد ناب- معامله یک میلیون و ۸۱۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۶ هزار میلیارد ریال در نخستین ماه بهار امسال در بورس کالای ایران به ثبت رسید.

به گزارش اقتصاد ناب، در جریان معاملات بورس کالای ایران در نخستین ماه امسال تالارهای مختلف این بورس شاهد معامله یک میلیون و ۸۱۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۷۶ هزار میلیارد ریال بود.

بر این اساس در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران افزون بر یک میلیون و ۳۱۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۴۰ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد. همچنین در این تالار بالغ بر ۳۷۶ هزار و ۱۱۹ تن انواع قیر، ۱۷۰ هزار و ۸۵ تن انواع مواد پلیمری و ۸۳ هزار و ۶۸۱ تن مواد شیمیایی، ۳ هزار و ۲۰۰ تن سلاپس واکس، ۴۵۸ هزار و ۴۲۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار در مدت یاد شده می‌توان به دادوستد ۸۶۰ تن عایق رطوبتی، ۳ هزار و ۶۲۴ تن روغن پایه، ۸۵ هزار و ۵۰۰ تن گوگرد و ۱۳۵ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی فروردین ماه میزبان معامله ۴۸۵ هزار و ۴۱۱ تن انواع کالا به ارزش ۳۵ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال بود.در این تالار ۴۶۶ هزار و ۸۱۱ تن انواع فولاد، ۱۱ هزار و ۷۶۰  تن انواع مس، ۳۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۵ هزار و ۲۰  تن آلومینیوم، ۴۲۰ تن شمش روی، ۱۰۰ تن سرب و یک هزار تن کک از سوی مشتریان خریداری شد.

این گزارش می‌افزاید: بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در نخستین ماه بهار امسال معامله ۱۰ هزار و ۲۵۰ تن کالا را تجربه کرد.

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا