اخبار مهمبیمهپول وسرمایهپیشخوان

مشکلات حضور شرکت‌های بیمه ایرانی درکشورهای همسایه هنوز حل نشده است

 

“اقتصادناب_ یک کارشناس بیمه اعلام کرده که شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی ایرانی به دنبال سود بوده و با توجه به اینکه کشورهای همسایه ایران، دارای ریسک بالاتری هستند، سرمایه گذاری از ناحیه صنعت بیمه در کشورهای همسایه چندان جذاب نیست. “

به گزارش  اقتصادناب،”محمود سبزی” دلیل اصلی حضور کمرنگ شرکت های بیمه ای  ایرانی در کشورهای همسایه را اینگونه بیان کرد: تعدادی ازکشورها با ریسک بالا وتعدادی دیگربا ریسک های پایین تری هستند بنابراین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مانند: امارات، بحرین و قطر جزء کشورهای با ریسک پائین بوده و در عوض ، کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان از نظر ریسک بیمه ای، جزء شرکت های با ریسک بالا محسوب می شوند.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه خصوصی دنبال سود بوده ودنبال مسئولیت اجتماعی نیستند وریسک پذیری کشورهای اطراف از خود ما بالاتراست درنتیجه شرکت های بیمه ای تمایل چندانی به سرمایه گذاری دراین کشورها ندارند.

این کارشناس بیمه با بیان اینکه  بیش از ۴۰درصد از انرژی جهان از منطقه خلیج فارس عبور می کند افزود: پوشش بیمه برای بیمه گران بزرگ اهمیت دارد و بیمه نامه های مربوطه توسط بیمه گران قوی و معتبر اتکایی پوشش داده می شود و شرکت های بیمه کشورهای پیشرفته وارد پوشش بیمه ای کشورهایی مانند: عراق، افغانستان و پاکستان که در طبقه بندی مدیریت ریسک جهان جزء پرریسک ترین ها هستند، نمی شوند.

سبزی گفت: شرکت های بیمه با پوشش بیمه کشورهای با ریسک بالا دچار زیان می شوند و وارد این موضوع نمی شوند، از طرفی هم موضوع حضور شرکت های بیمه ایرانی در کشورهای پرخطر اطراف نیز در طول سالیان اخیر با مشکلات اقتصادی روبرو است که هنوز حل نشده است .

وی، بیان کرد: درچند سال اخیر مسافران ورودی زیادی از کشور عراق به ایران می آیند، که بعضی از شرکت های بیمه با کاهش نرخ به دنبال جذب آنها هستند اما هنوز یک سازو کار درست از سمت نهاد ناظر برای آنهاتعیین نشده است.

این کارشناس بیمه اظهار کرد: ازطرفی هم نهاد ناظر استانداردها و شرایط درستی را برای پوشش بیمه ای در کشورهای همسایه برای شرکت ها مهیا نکرده که شرکت ها اقدام به این کار کنند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا