اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

سقف بیمه‌ها حذف می شود

 

” اقتصادناب_وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اشغال کمتر از ۳۰ درصدی ۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور، گفت: تا پایان سال جاری طرح پزشک خانواده در ۵۰ درصد از استان‌های کشور اجرایی می‌شود. “

به گزارش اقتصادناب، سعید نمکی در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به اشغال کمتر از ۳۰ درصدی ۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور، گفت: میزان ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در مراکز خصوصی ۲٫۴ گزارش شده است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ اعتبارات بیمه سلامت ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود، متذکر شد: در حال حاضر این بیمه با ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز قابل جمع شدن نیست.

وی ادامه داد: مشهد و خراسان رضوی دارای دو نوع مشکلات از جمله مسائل خاص و موضوعات متأثر از این کلانشهر و استان است. نمکی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت مشهد در حاشیه آن زندگی می‌کنند، اضافه کرد: در این کلانشهر به‌جز جمعیت ثابت و شناور آن، حدود ۳۰۰ هزار تبعه مجاز نیز زندگی می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دلیلی ندارد کلونی‌های کوچک در نقاط مختلف ساخته شود، یادآور شد: این موضوع حتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز منسوخ شده است. وی تاکید کرد: بیمه همگانی بدون سیستم ارجاع، نبود پرونده الکترونیک سلامت و پزشک هیچ معنایی ندارد.

نمکی گفت: در نیمه اول سال ۹۴ با وجود شرکت‌های تولیدی دارویی در کشور، ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورود دارو به ایران تخصیص یافت، اما خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت در بسیاری از اعتبارات صرفه‌جویی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ریل حرکت پزشک سلامت را وجود پرونده سلامت دانست و ادامه داد: تا پایان سال جاری طرح پزشک خانواده در ۵۰ درصد از استان‌های کشور اجرایی می‌شود.

وی با ابراز خرسندی نسبت به حذف هم‌پوشانی بیمه‌ها در کشور با کمک ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، بیان کرد: در وزارت بهداشت حدود ۸۰ تا ۹۰ سامانه وجود دارد که هر کدام جزیره‌ای عمل می‌کنند، بنابراین قصد داریم همه آن‌ها را به یک سامانه تبدیل کنیم. نمکی منابع بیمه سلامت را محدود دانست و خاطرنشان کرد: سقف بیمه‌ها را از امشب حذف می‌کنیم تا مردم بتوانند درمان بیماری‌های احتمالی را در بیمارستان‌ها به‌خوبی انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا