اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسپول وسرمایه

رکورد ادامه دار در بورس

اقتصادناب_شاخص کل بورس تهران در یک رکوردشکنی جدید با افزایش ۴۵۲۷ واحدی به کانال ۳۰۴ هزار و ۴۵۷ واحد وارد شد.

 

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، در یک رکوردشکنی جدید با افزایش ۴۵۲۷ واحد به رقم ۳۰۴ هزار و ۴۵۷ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۷۰۰ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۲۰۰ واحد رسید. ارزش روز بازار شرکت‌های بورسی به بیش از یک میلیون و ۱۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس در یک رکورد عجیب بیش از ۷.۵ میلیارد سهام و حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۷۴ هزار نوبت معامله و به ارزش بیش از ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند که این حجم از معاملات و ارزش معاملات کم نظیر بوده است.

شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز با ارزش ۱۲۱۷ واحد به رقم ۸۱ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش ۱۱۴۱ واحد به رقم ۵۷ هزار و ۳۶ واحد رسید.

از دلایل رکوردشکنی بورس می‌توان به رکورد در بازارهای موازی مانند طلا، ارز و مسکن اشاره کرد، همچنین تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌‌های بورسی از دلایل رکوردشکنی و اقبال مردم به بازار شده است.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۵ هزار و ۹۸۰ واحد به رقم ۳۴۸ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش ۳۹۴۰ واحد به رقم ۲۲۲ هزار و ۲۹۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۶ هزار و ۲۹۶ واحد به رقم ۶۱۴ هزار و ۵۷۹ واحد رسید.

از طرفی افزایش ارزش ریالی ناشی از صادرات شرکت‌های بورسی، باعث روی‌آوری مردم به بورس و سودآوری سهام شرکتها شده است.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک میلیارد سهام و حق‌تقدم در قالب ۱۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۲۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، آهن و فولاد ارفع، تولید نیروی برق دماوند، بانک دی، تولید برق عسلویه مپنا و توسعه عمران استان  کرمان بوده‌اند  و بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را پالایش نفت شیراز بر عهده داشته است.

امروز نمادهای تأثیرگذار در تقویت شاخص کل بورس شامل پتروشیمی خارک، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی مبین و مخابرات ایران بوده‌اند و بیشترین اثر کاهشی بر شاخص کل نماد شرکت پالایش نفت تهران بر عهده داشته است.

امروز نمادهای پربیننده بورسی در گروه بانک، خودرو، پالایش و حمل و نقل بوده‌اند که از نمادهای پربیننده می‌توان به نماد بانک تجارت با قیمت پایانی هر سهم ۴۴۴ ریال، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان و پارس‌خودرو و نیز صنایع شیمیایی ایران و گروه مپنا اشاره کرد.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۳۳ واحد رشد کرده و به رقم ۳ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۲۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه و عمران استان کرمان، ریل‌پرداز سیر، بیمه دی و گروه صنایع کاغذ پارس بوده‌اند.

همچنین توقف نماد داروسازی روزدارو با پیام ناظر بعد از تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت روی داد. توقف نماد شرکت لعاب‌ایران اتفاق افتاد. همچنین نماد سیمان‌غرب به علت تغییر بیش از ۵۰ درصدی قیمت با پیام ناظر بازار متوقف شد.

همچنین در جریان معاملات امروز توقف نماد شرکت پاستوریزه پگاه خراسان اتفاق افتاد، بازگشایی نماد پتروشیمی خارک، بازگشایی نماد شرکت‌های نوش مازندران، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، شرکت صنعتی پارس‌مینو و شرکت سازه‌پویش روی داد.

نماد شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، سیمان کردستان، الکتریک‌ خودرو شرق و نیز حق تقدم شرکت سرمایه‌گذاری نیرو متوقف شد.

منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا