اجتماعیاخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتپول وسرمایهکارآفرینانکرمانشاه

راه اندازی مرکز بزرگ تولید و تکثیر دام اصلاح شده سپیدان

به گزارش اقتصادناب به نقل از معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه،با دستور جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری و با حضور استاندار محترم کرمانشاه یکی از طرح های مهم و کلیدی حوزه دامپروری استان در دینور صحنه افتتاح و به بهره برداری رسید. این طرح به دلایل مختلف دارای اهمیت بالایی می باشد:
۱- ما در دامپروری قوی بوده و قطب می باشیم اما مراکز تکثیر و اصلاح دام نداشتیم. در دو سال اخیر سه مرکز اصلاح دام را راه اندازی کرده ایم تا معیشت و فعالیت دامپروران ما اقتصادی تر باشد. کار علمی و اصلاحی تا موجب شود از نظر تعدد باروری و چند قلویی زایی و تولید شیر بازدهی بالاتری داشته باشیم. ما میخواهیم با ارائه تسهیلات به مردم روستاها در سال ۱۴۰۰ این دام ها را به روستاها برده و از حمایت دامپزشکان و مشاوره آنها این فرهنگ را در روستاها گسترش دهیم.
۲-تکمیل زنجیره ارزش دام و لبنیات را در دستور کار داریم. باید محصولات مان با بیشترین ارزش بازاری درآمد سرانه بیشتری را نصیب مردم کنیم.این مرکز با ظرفیت ۱۸ هزار راس دام سبک با نژادهای مختلف سازگار با شرایط استان سالانه ۵۰۰ تن گوشت و روزانه ۵ تن شیر تولید می کند.این رقم تولید بیش از یک درصد تولید گوشت و شیر استان را بالا می برد. بلافاصله در همان محل شیر تولیدی به محصولات لبنی تبدیل میشود. در حال حاضر با ۳۲ هزار متر سوله و کارخانه فرآوری شیر تولیدی به محصولات مورد نیاز مردم تبدیل می شود. . در فاز اول ۵ هزار راس و در بهار سال ۱۴۰۰ به تعداد ۵ هزار راس دیگر و تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۸ هزار راس می رسد. سالانه ۱۰ هزار راس گوسفند به مردم قابل تحویل و توزیع است
۳- در مجموع سرمایه گذاری طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و در فاز اول میزان سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد آن از محل منابع تسهیلاتی وام روستایی تامین شده است. اشتغال زایی مستقیم فاز اول ۴۰ نفر و با تکمیل آن ۱۶۰ نفر از جوانان عزیز استان مشغول به فعالیت می شوند. البته تاثیر اشتغال زایی غیر مستقیم آن بیشتر بوده و انشاالله با انعقاد تفاهم های چند جانبه و انتقال دام به روستاها می توان در پایداری اشتغال روستایی و گسترش تولید دام استان بسیار تاثیر گذاشت و درآمد مردم را بالا برد.
جا دارد از همه مدیران جوان مرتبط در این پروژه بزرگ که با جدیت شبانه روزی تلاش کردند وحامیان آن در بخش های مختلف اقتصادی استان تشکر نمایم.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا