اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

خدمات بیمه سلامت الکترونیکی می شود

 

“اقتصادناب_ مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: با ایجاد زیرساخت ها و مقدمات لازم، ارائه بسیاری از خدمات بیمه سلامت در استان امسال الکترونیکی می شود. “

به گزارش اقتصادناب، صفر فرامرزی در نشست با خبرنگاران افزود: نسخه نویسی الکترونیکی به صورت آزمایشی در شهر فارسان آغاز شده است و پیش بینی می شود این خدمت تا شهریور ماه در سراسر استان اجرایی شود.

وی، ارسال اسناد الکترونیک را از دیگر خدمات الکترونیکی بیمه سلامت دانست و گفت: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی این عملیات نیز به صورت آزمایشی در بیمارستان های کاشانی و هاجر اجرا می شود.

فرامرزی، نبود دخالت انسانی، شفاف سازی، سرعت و دقت بیشتر و کاهش هزینه ها را از مزایای نظام الکترونیک حوزه سلامت برشمرد و افزود: پرونده سلامت الکترونیک از دیگر ارکان مهم نظام تحول سلامت است که بزودی در استان اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه از واگذاری بیمه مددجویان کمیته امداد استان به بیمه سلامت خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۱۹ هزار و ۵۰۰ مددجو در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۶ هزار و ۸۰۰ مددجو در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

فرامرزی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مددجویان دفترچه های بیمه خود را از دفاتر پیشخوان دولت تحویل نگرفته اند و برای دریافت آن تا پایان خرداد فرصت دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم در خصوص پیشگیری از بیماری ها، اظهار داشت: رسانه ها با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نقش موثری در کاهش هزینه های درمان ایفا می کنند.

فرامرزی مجموع بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری را ۵۸۵ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۸ هزار نفر در قالب صندوق کارکنان دولت، ۲ هزار نفر در قالب بیمه ایرانیان، ۴۵۰ هزار و ۵۴۸ نفر از بیمه روستائیان و عشایر و ۱۷ هزار نفر در قالب سایر اقشار از خدمات بیمه سلامت در استان بهره مند هستند.

به گزارش ایرنا، پوشش بیمه سلامت و همگانی در شمار بزرگ ترین طرح های اجتماعی دولت یازدهم بود که توانست سهم پرداخت از جیب مردم را کاهش داده و باعث بسط عدالت اجتماعی شود.
اجرای این طرح باعث شد دغدغه عده کثیری از مردم نیازمند مرتفع شده و رضایتمندی گسترده ای را در سطح عمومی کشور ایجاد کند، بنحوی که میزان رضایتمندی بیمه شدگان سلامت در چهارمحال و بختیاری ۹۶ درصد گزارش شده است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۸۰۰ روستا و آبادی در استان است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا