آذربایجان غربیاجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

ثبت نام بیمه حوادث دانش آموزان در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه- اقتصادناب- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ثبت نام بیمه حوادث و درمان دانش آموزان و کارکنان در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان شروع شد.

بهرام صمدی در این گفت و گو افزود: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه معلم، همه دانش آموزان در طول سال تحصیلی تحت پوشش بیمه حوادث و درمان مازاد بیمه معلم قرار می گیرند.
وی گفت: دانش آموزان تمام مدارس استان اعم از روزانه، شبانه، آموزش از راه دور، هنرجویان هنرستان ها، دانش آموزان رشته کار دانش، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نوآموزان مهدهای کودک و پیش دبستانی و سواد آموزان نهضت سوادآموزی مشمول این قرارداد هستند.
وی با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام تا ۳۰ مهرماه ادامه دارد، اضافه کرد: امسال، حق بیمه سالانه حوادث و درمان دانش آموزی ۷۵ هزار ریال در نظر گرفته شده است.
وی گفت: پوشش بیمه ای جامع مسوولیت مدنی در مقابل خسارت های جانی وارد به دانش آموزان در داخل مدرسه و خارج از آن شامل اردوهای درون شهری، برون شهری، کاروان های راهیان نور، کارگاه های آموزشی و طرح کارورزی دانش آموزان هنرستانهای حرفه ای کارودانش، پژوهش سرا، آزمایشگاه نانو، سالن ها و اماکن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش را تحت پوشش قرار می دهد.
صمدی با بیان اینکه سقف سنی بیمه شدگان ۷۰ سال تمام است، ادامه داد: همه کارکنان اداری و آموزشی و خانواده های تحت تکلفشان (صرفا همسر و فرزندان) که دفترچه بیمه پایه دارند، مشمول این قرار داد هستند.
وی بیان کرد: فرزندان دانش آموز خانواده های معظم شهدا، جانبازان، مفقودان، آزادگان انقلاب و جنگ تحمیلی، دانش آموزان تحت پوشش کمیته حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت حق بیمه معاف هستند و به صورت رایگان خدمات خواهند گرفت.
وی افزود: بر اساس تعهد، بیمه معلم در قبال فوت و نقص عضو یا از کار افتادگی جزئی و کلی دائم در اثر حوادث و همچنین نظریه های پزشکی ناشی از حوادث مشمول بیمه در طول شبانه روز در داخل و خارج از کشور و اعمال جراحی مستلزم بستری شدن در بیمارستان و یا مراکز جراحی محدود و هزینه های خرید و پیوند کلیه بر اساس تعهدات پوشش داده می شود.
به گزارش اقتصادناب در استان در سال ۹۷ بیش از ۵۹۱ هزار دانش آموز تحت پوشش بیمه معلم قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا