اجتماعیاخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیبانک و بورسپول وسرمایهکرمانشاه

تازه واردان سرمایه زندگیشان را هیجان زده وارد بورس نکنند

حیدریان تصریح کرد؛

 

اقتصادناب_امیرحمزه حیدریان روز شنبه در نشست خبری به تازه واردان بورس هشدار داد که از رفتار هیجانی پرهیز و سهام بنیادین را با نگاه بلندمدت حداقل یک ساله خریداری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه بااشاره به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری در بورس گفت: بهتر است تازه‌واردان یا در صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت کنند و یا سهام بنیادی با نگاه سوددهی در بلندمدت بخرند تا از نوسان بازار بورس در امان باشند.

وی البته اولویت اول سرمایه گذاری برای کسانی که اطلاعات کامل بورسی ندارند را صندوق های سرمایه گذاری و یا واسطه گری دانست و گفت: مردم از خرید سهام دولتی ETF و نیز عرضه های اولیه غافل نباشند چرا که در بلندمدت سوددهی خوبی دارند.

حیدریان همچنین توصیه کرد که تازه واردان بهتر است سرمایه زندگیشان را وارد بورس نکنند بلکه باید آورده آنها از محل پس اندازشان باشد تا حتی اگر از دست رفت زندگی شان دچار تلاطم نشود.

او در عین حال که تقویت بورس را از سیاست های اصلی دولت عنوان کرد؛ افزود: اما به دلیل ریسک پذیر بودن بورس اینکه کسی تمام سرمایه زندگیش را داخل بورس کند کار خطرناکی است.

حیدریان، ویژگی مثبت صندوق های سرمایه گذاری را سبد گردانی متنوع متخصصان این حوزه به منظور نوسان گیری بازار سرمایه و سود دهی سرمایه گذاران دانست.

وی در خصوص عرضه های اولیه نیز توضیح داد: شرکتی که تازه وارد بورس می شود سهامش با عنوان عرضه اولیه با زیرقیمت واقعی میان سهامداران تقسیم می شود و این نوع سهام به طور قطع سوددهی دارند.

توصیه آخر حیدریان این بود که سرمایه گذاران باید هشیار باشند که بورس از خبرهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاثیر می گیرد.

هدف از عرضه ETF  شفاف سازی و مردمی کردن اقتصاد است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی با اشاره به عرضه بخشی از سهام پنج شرکت دولتی در قالب صندوق واسطه گری مالی ETF گفت: هدف دولت از این کار مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه، امکان دسترسی مردم به بازار سرمایه و نیز انتفاع عامه مردم از رشد بازار بورس است.
حیدریان اظهار داشت: از ۱۴ تا ۲۹ اردیبهشت ماه امکان خرید بخشی از سهام بانک های صادرات، تجارت، ملت، بیمه البرز و بیمه اتکایی امین تا سقف خرید ۲ میلیون تومان برای هر شخص حقیقی فراهم شد.

 

امیرحمزه حیدریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه

وی ادامه داد: دولت این سهام را با ۲۰ درصد تخفیف عرضه کرد و در همان زمان عرضه نیز ۱۰ درصد به ارزش سهام اضافه شد یعنی در عمل هر شخص حقیقی با ۳۰ درصد تخفیف این سهام را می توانست بخرد.

صندوق های مالی دوم و سوم در راهند

حیدریان در ادامه از عزم دولت برای عرضه صندوق های مالی دوم و سوم خبر داد و آن را فرصت مناسبی برای سرمایه های کوچک دانست.

به گفته وی، دولت برای عرضه های دوم و سوم در مرداد ماه اطلاع رسانی می کند.

حیدریان به کسانی که می خواهند وارد بورس شوند توصیه کرد که در همین صندوق های واسطه مالی سرمایه گذاری کنند.

آنچنان که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: سه میلیون نفر در کشور ETF اول را خریده اند و ارزش ۲ میلیون تومان اولیه در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شده است.

حیدریان در پاسخ به خبرنگار ایرنا که چرا همه شرکت های دولتی طبق اصل ۴۴ قانون اساسی به این‌صورت به مردم واگذار نشده اند؟ گفت: پیش از این شرکت ها یا از طریق بلوکی و یا مزایده واگذار می شدند اما واگذاری در بورس از طریق صندوق واسطه سرمایه گذاری را باید بهترین نوع آن دانست.

وی ادامه داد: این روش در روسیه، لهستان و رومانی به خوبی جواب داده است و باید آن را بهترین راه مردمی کردن و شفاف سازی اقتصاد دانست.

حیدریان در پایان تاکید کرد که ریسک سرمایه گذاری در صدوق های واسطه مالی پایین است و این صندوق ها از نوسانات بازار خیلی آسیب نمی بینند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا