اخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

بیمه گران چاره ای جز تغییر مدل کسب و کار ندارند

مدیر عامل بیمه سامان در تشریح راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه

به گزارش اقتصادناب ، نشست خبری بیمه سامان با موضوع معرفی دستاوردهای جدید برگزار شد.

در این نشست احمدرضا ضرابیه به تشریح مصوبات مجمع عمومی شرکت پرداخت و گفت: همانطور که در ۲۷ تیرماه و در مجمع عمومی شرکت اعلام شد، عملکرد و صورت های مالی شرکت مورد تصویب سهامداران محترم قرار گرفت.

به گفته وی رشد ۵۳ درصدی شرکت بیمه سامان حاکی از افزایش سهم از بازار شرکت می باشد

ضرابیه خبر داد:شرکت بیمه سامان  در سال ۹۷ بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت نمود

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه  در ابتدای سال ۹۷ توانگری مالی شرکت ۱۳۲ درصد بود، شرکت توانست میزان توانگری را در سال جدید نیز حفظ نماید.

مدیر عامل بیمه سامان عنوان داشت: شرکت بیمه سامان به ازای هر سهم ۱۰۰ ریال سود پرداخت کرد.به طوریکه از محل  سود قابل تخصیص ۵۷۷ میلیارد ریال، ۱۵۰ میلیارد ریال سود تقسیم کردیم.

ضرابیه در ادامه به دستاوردهای بیمه سامان اشاره کرد و گفت: کارخانه نوآوری با عنوان پلنت یک شتابدهنده در حوزه اینشورتک و فین تک است

به گفته وی تحول در صنعت بیمه مبتنی بر فناوری نیازمند این است که این فناوری در اختیار توسعه و توانمندسازی شبکه فروش قرار گیرد.چاره ای جز تحول دیجیتال برای بقا در صنعت بیمه نداریم.

ضرابیه گفت:توانستیم برای اولین بار در کشور مجوز یک محصول جدید را از بیمه مرکزی دریافت کنیم.این محصول جدید کمک می کند تا مردم با خرید بیمه های عمر و تشکیل سرمایه، علاوه بر دریافت پوشش های بیمه ای بتوانند گزینه های متنوع و شفافی برای سرمایه گذاری داشته باشند

ضرابیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار داده ایم.
وی با اشاره به جمعیت بالای افراد تحصیلکرده در کشور و فرهنگ سرمایه گذاری فردی اظهار داشت: مطابق با موج جدید سرمایه گذاری در دنیا و SME ها در جهان، ما هم قصد داریم استفاده از فناوری های نوین برای ارائه خدمات را افزایش دهیم.

مدیرعامل بیمه سامان ضریب نفوذ بیمه در کشور را ٢.٣ درصد عنوان کرد و با اشاره به هدفگذاری رسیدن ضریب نفوذ بیمه به ٧ درصد در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد ولی برای رسیدن به رقم ٧ درصدی نیاز به میان بر داریم که از نظر ما این میان بر حمایت و توسعه استارتآپ هاست..

وی همچنین خبر داد: هیات مدیره بیمه سامان  مصوبه ای در مجمع تصویب کرد که سرمایه شرکت از ۱۵۰ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یابد که در صورت موافقت نهادهای مالی کشور  از محل مطالبات سهامداران ،آورده سهامدارن ،سود انباشته و… به زودی اقدام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا