اجتماعیاقتصادیبیمهفرهنگیمقالاتپول وسرمایهپیشخوان

بیمه های عمر در شاد بودن مردمان کانادا چقدر موثر است

اقتصادناب_تعداد افراد شاغل در صنعت ۱۵۵،۲۰۰ نفر شامل ۵۷،۳۰۰ نفر پرسنل تمام وقت و ۹۷،۰۰ نفر مشاور و نماینده است که در طول ۱۰ سال گذشته به صورت میانگین ۲.۵ درصد در هر سال رشد داشته است.// منافع پرداخت شده در سال ۲۰۱۷ میلادی به بیمه گذاران معادل ۹۲ میلیارد دلار ( هر هفته حدود ۱.۸ میلیارد دلار) بوده که نسبت به سال قبل از آن ۴.۳ درصد و در طول یک دهه گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

از آنجا که یکی از راهبردهای رسانه اقتصادناب تولید محتوای مطلوب برای صنعت بیمه است و با توجه به اینکه طی سالهای اخیر و با اعمال  تحریم ها ، انتقال دانش به صنعت بیمه ایران با خدشه روبرو گردید در این راستاتلاش کرده تا با ارتباط با ایرانیان موفق در کشورهای توسعه یافته ، این خلل را تا حدودی جبران کند.
زین پس مجموعه مقالاتی از کامبیز کیامهر یکی از بیمه گران موفق ایرانی در کانادا منتشر می گردد ، در این مقالات سلسله وار تلاش می گردد تا ضمن تصویرسازی فضای واقعی صنعت بیمه کانادا ، تجارب موفق بیمه گران این کشور منتقل گردد .
بدون شک این مقالات علاوه بر مدیران ،بخصوص برای شبکه فروش صنعت بیمه ایران می تواند اثرگذار باشد ، امید که تجارب موفق بیمه گران بین المللی در قالب انتقال دانش برای صنعت بیمه ایران مفید واقع گردد

در قسمت اول این مقالات تلاش شده تا نمایی کلی از صنعت بیمه کانادا به تصویر کشیده شود و در قسمتهای بعدی به جزئیات دیگر پرداخته می شود :

بنابر آمار غیر رسمی حدود ۲۰۰ هزار ایرانیو ایرانی‌تبار در کانادا زندگی می کنند. جمعیتی که نه‌تنها یک سرمایه ملی برای کشور کانادا محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند سرمایه‌ای عظیم برای انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا به ایران محسوب شود. سرمایه‌ای که می‌تواند ظرفیتی عظیم را در حوزه‌های مختلف اقتصاد، علم و فرهنگ آزاد کند، کما اینکه اکثر قریب به اتفاق این مهاجران، به خصوص آنها که در سال‌های اخیر به کانادا مهاجرت کرده‌اند، در کشور خود نقشی فعال و تاثیرگذار در همه این حوزه‌ها داشته‌اند.

هر چند به دلیل سال ها کار تخصصی در صنعت بیمه، شاهد رشد و توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور مادری بودم و همیشه از آن لذت می برم، اما پس از مهاجرت به کانادا از هوشمندی این صنعت که با دقت و ظرافت کامل در فرهنگ سازی و طراحی محصولات متنوع تبدیل به بخشی حیاتی و بسیار مهم و تاثیر گذار از زندگی روزمره مردم شده است ، شگفت زده شدم و تصمیم گرفتم تا با گفت و گو با چند نماینده بیمه موفق ایرانی در کانادا ، انواع بیمه نامه و شرایط کاری نمایندگان در این کشور پیشرفته را با رویکردی آموزشی بررسی و آن را با فعالیت های یک نماینده بیمه در ایران مقایسه کنیم.

 نتیجه برای هر دو طرف بسیار جالب بود و حتی در مواردی همکاران من که سال ها در کانادا در صنعت بیمه فعال بودند با اطلاع از پیشرفت های چشمگیر صنعت بیمه خصوصا در یک دهه گذشته در ایران که شرکت های بیمه خصوصی هم به تدریج جایگاه خود را توسعه دادند، خوشحال و هیجان زده می شدند.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا