اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

انتخابات مشکوک در سندیکای بیمه گران

اقتصادناب_نکته قابل تامل این است که در حالیکه سندیکا برای انتخاب نماینده خود در شورای عالی بیمه به تکاپو افتاده اما نگاهها از انتخاب دو ساله رئیس شورای عمومی سندیکا دور شده و سوال اینجاست که چرا هنوز با گذشت دو سال از انتخاب پورکیانی ، مدیر عامل بیمه ایران به عنوان رئیس شورای عمومی سندیکا هنوز انتخابات مجدد برای گزینش فرد جدید صورت نگرفته است.

به گزارش اقتصادناب،ظاهرا فردا ۲۵ تیرماه قرار است جلسه شورای عمومی سندیکای بیمه گران برای انتخاب نماینده سندیکا در شورای عالی بیمه برگزار شود.

برخی شنیده ها حاکی است،در نامه اول دعوت از اعضاء سندیکا ،دستور جلسه ی بررسی عملکرد نماینده فعلی سندیکا در شورای عالی بیمه مطرح شده که در حال حاضر محمد اسوده ، مدیر عامل بیمه اتکائی ایرانیان این نمایندگی را برعهده دارد.

اما امروز نامه دیگری مبنی بر برگزاری انتخابات در جلسه شورای عمومی سندیکا بدست اعضاء رسیده که برخی ابهامات برای تعجیل در انتخاب نماینده سندیکا در شورای عالی بیمه را برانگیخته و به نظر می رسد ، برخی مدیران عامل با نفوذ  در سندیکا تلاش می کنند تا نماینده مورد نظر خود را راهی شورای عالی بیمه نمایند.

البته واقعا مشخص نیست که تا چه میزان این نماینده  توانسته اثر گذار عمل کرده و نظرات اعضاء سندیکا را به شورای عالی بیمه منتقل کند که به نظر می رسد ضعف اعضاء سندیکا مبنی بر حصول توافق جمعی بر سر مسایل و چالش ها تا حدودی بتواند بدین سوال پاسخ دهد.

نکته قابل تامل دیگر این است که در حالیکه سندیکا برای انتخاب نماینده خود در شورای عالی بیمه به تکاپو افتاده اما نگاهها از انتخاب دو ساله رئیس شورای عمومی سندیکا دور شده و سوال اینجاست که چرا هنوز با گذشت دو سال از انتخاب پورکیانی ، مدیر عامل بیمه ایران به عنوان رئیس شورای عمومی سندیکا هنوز انتخابات مجدد برای گزینش فرد جدید صورت نگرفته است.

ماده ۸ اساسنامه سندیکای بیمه گران ایران  اذعان می دارد که شورای عمومی از میان نمایندگان اعضاء، یک رئیس، یک نایب رئیس و یک منشی را برای مدت دوسال انتخاب می نماید و انتخاب مجدد آنان برای دوره های بعدی بلامانع است.

البته لازم بذکر است که اغلب سالها طبق توافقی نانوشته و با توجه به الزامات و رایزنی های دولتی ،مدیران عامل بیمه ایران ، رئیس شورای عمومی سندیکا را بر عهده می گیرند اما انتخابات طبق اساسنامه باید هر دوسال یکبار صورت گیرد .

از زمانیکه پورکیانی به عنوان رئیس شورای عمومی سندیکا برگزیده شده تقریبا نزدیک دو سال می گذرد اما هنوز خبری از برگزاری انتخابات برای گزینش رئیس جدید یا ابقاء پورکیانی نیست.

با توجه به عدم کارائی شورای عمومی سندیکا طی این سالها بهتر است با انتخاب یک رئیس شورای عمومی غیر دولتی ، یک سندیکای وافعی را تجربه نمود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا