اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

الزامی بودن آئین نامه‌ها برای شرکت‌های با توانگری بالا لازم نیست

 

” اقتصاد ناب_ مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ گفته است که توانگری مالی بالا الزاما نشانگر عملکرد خوب یا بد یک شرکت بیمه‌ای نیست. “

به گزارش اقتصاد ناب “عبدالرسول عطائی” افزود: زمانی که یک شرکت تازه ثبت شده و در دو سال اخیر هم بیمه نامه‌ای نفروخته و ریسکی را نپذیرفته به طور قطع توانگری بالایی دارد واین امر ملاک این نیست که آن شرکت بیمه‌گر خوبی بوده و بابت آن هم باید امتیازی دریافت کند زیرا به حوزه‌های ریسک پذیری ورود نکرده است.

وی تصریح کرد: تنها ویژگی مثبت توانگری مالی بالا این است که بیمه‌گزار مطمئن ازپرداخت به موقع خسارت توسط شرکت بیمه ای است.

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ اظهار کرد: مصوبات شورای‌عالی بیمه برای شرکت‌های با توانگری زیر ۱۰۰ باید واجب و الزامی باشد اما الزامی بودن آئین نامه‌ها برای شرکت‌هایی که توانگری بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ دارند لازم نیست.

عطائی بیان کرد: تصور اینکه شرکت‌های با توانگری های مالی زیر ۱۰۰ خیلی خطر ناک بوده وشرکت‌های با توانگری مالی بالای ۱۰۰ خیلی عالی هستند، ملاک قضاوت درستی نیست.

وی عنوان کرد: برای بدست آوردن یک توانگری مالی درست بهتر است فاصله زمانی محاسبه توانگری مالی کم شود به عنوان نمونه یک ماهه باشد بهتراست هر چند که امکان پذیر نیست .

مدیرعامل سابق شرکت بیمه حافظ در خصوص تعداد بالای مصوبات و آین نامه های شورای‌عالی بیمه گفت: بخشی از این مصوبات به دلیل شرایط روز کشور بوده و درزمان برجام و ورود مجدد شرکت های خارجی به داخل کشور، بیمه مرکزی یکسری مصوبات جدید را ابلاغ کرد.

عطائی اظهارکرد: مجددا با تحریم‌های جدید یکسری مصوبات دیگر نوشته شد اما مسئله مهم تعداد آئین‌نامه‌ها نیست اجرای این مصوبات و الزام مدیران عامل به اجرای آنها مهم است .

وی افزود: طبیعی است که این حجم از مصوبات در بعضی از حوزه ها یکسری محدودیت هایی را ایجاد می کند که این مشکلات هم معمولا برای شرکت‌های ضعیف تراتفاق می افتد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا