اخبار مهماقتصادیصنعت،معدن و تجارتمجلسهمدانویژهپیشخوان

اقتصادناب_همدان؛صبر مجلس سرآمد

اقتصادناب_نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه جلسه بررسی استیضاح وزیر اقتصاد فردا برگزار می‌شود، گفت: افزایش تعرفه‌ها بیش از آنکه ناشی از تحریم باشد به داخل برمی‌گردد و ظاهرا برخی با مدیریت نکردن بازار و اقتصاد به دنبال ناراضی کردن مردم هستند

همدان| صبر مجلس سرآمد؛ جلسه بررسی استیضاح وزیر اقتصاد فردا برگزار می‌شود

امیر خجسته در گفت‌وگو یی در همدان با اشاره به افزایش بی‌سابقه نرخ کالاهای اساسی و طلا و ارز اظهار داشت: گرانی بی‌رویه موجب نارضایتی مردم شده و هرچه به دولت تذکر می‌دهیم، پاسخی نمی دهند.

وی با بیان اینکه این نوع مدیریت مناسب اداره یک کشور نیست و اقتصاد به شدت دچار مشکل شده به طوری که مردم حتی برای تهیه مایحتاج روزانه خود مشکل دارند، افزود: مسئولان با اینکه مشکلات را می‌بینند برای کنترل آن اقدامی نمی‌کنند و همه سکوت کرده‌اند و تصور می‌کنم این افزایش، توطئه‌ای برای عصبانی کردن مردم است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه مشخص نیست افزایش بی‌رویه تعرفه‌ها توطئه‌ای از خارج کشور است یا برخی در داخل دست به این کار زده‌اند، تصریح کرد: برخی در داخل به دنبال افزایش نرخ‌ها و ایجاد نارضایتی در بین مردم هستند وگرنه بازار ارز و طلا قابل مدیریت است.

خجسته با انتقاد از عملکرد نامناسب وزیر اقتصاد و دارایی برای کنترل وضعیت موجود اعلام کرد: جلسه استیضاح مسعود کرباسیان سه شنبه ۹ مرداد ابتدا در کمیسیون اقتصاد و سپس در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

وی گفت: مهم‌ترین موضوع‌های طرح شده در این استیضاح، ناتوانی وزارت اقتصاد در کنترل بازار طلا و ارز، افزایش قیمت‌ها و به سختی افتادن معیشت مردم است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ورود غیرقانونی خودروهای لوکس به کشور هم بیان کرد: بیش از ۱۸ نفر از عاملان دستگیر شده‌اند و پیگیری کار از طرف قوه قضائیه ادامه دارد.

خجسته اعلام کرد: این افراد شبکه گسترده‌ای را تشکیل داده و مسئولان مربوطه و گمرک ابتدا وجود چنین تخلفی را تکذیب می‌کردند، اما پس از چند ماه پیگیری موضوع ثابت شد.

وی تصریح کرد: مافیای خودرو زمانی که سامانه بسته شده بود، ثبت سفارش ۳۴ هزار خودرو را انجام داده بودند که تعداد زیادی از آن‌ها وارد کشور شده و تاکنون وجود بیش از ۶ هزار دستگاه ثابت شده است.

خجسته در مورد وضعیت پرونده فساد اقتصادی در بانک دی هم مطرح کرد: با توجه به اینکه کار مهمی برای این پرونده در یک ماه اخیر انجام نشده بود با پیگیری و اصرار کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، قرار است شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا