اخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیبیمهپول وسرمایهپیشخوان

آثار حرکات شما تا چند سال دیگر خود را بروز می‌دهد؟

اقتصادناب_بعد از پنج سال محسنات آن را مشاهده خواهیم کرد؛ چون برنامه این کارها پنج‌ساله تصویب شده‌اند.

 

* نگاه‌تان به آینده و ارزیابی‌تان از آینده چیست؟ از آقای فرشباف هم پرسیدم که پیشنهادتان به آقای بهزادپور و صنعت بیمه چیست؟

 

صنعت بیمه انسان‌محور و دانش‌محور است و افراد خوش‌فکر، نوآور، آینده‌نگر و همسو می‌توانند باعث رشد صنعت بیمه شوند. هر مدیری که بتواند همراه با نوآوری یک گروه هم‌فکر و همسو داشته باشد یا قدرت مدیریت همسو کردن داشته باشد، بسیار بر رشد صنعت بیمه مؤثر خواهد بود.

 

* لوکوموتیو اصلی صنعت بیمه شبکه فروش است از زاویه دید شما باز تعریف و عقبه و آینده شبکه فروش چیست؟

 

دو پیشنهاد دارم؛ اول اینکه ابزارهای نوین تکنولوژی و سامانه‌های نرم‌افزاری را در صنعت بیمه رشد دهیم. دوم اینکه در بحث فروش توسعه مویرگی داشته باشیم؛ یعنی اگر بخواهیم فعالیت‌مان را در سطح نمایندگی و شرکت‌ها نگه داریم خوب است؛ ولی کافی نیست؛ وقتی از شبکه مویرگی صحبت می‌کنیم؛ یعنی هر فردی بتواند مبلغ بیمه‌ای باشد و در جوامع، صنعت غیر بیمه‌ای، اقتصاد، فرهنگ، مدارس و … بتواند شبکه مویرگی بیمه‌ای را توسعه دهد در این صورت فروش توسعه می‌یابد.

 

* تحول دیجیتال، گریزناپذیر است اینکه پاسخ مناسب برای نگرانی داشته باشید اهمیت بسیاری دارد.

 

تحول دیجیتال، ورود هوش مصنوعی و متاورس گریزناپذیر هستند؛ در واقع همه صنایع جهان از جمله صنعت بیمه به جای مقاومت باید از این مسئله استقبال کنند؛ اگر نظارت بر استارتاپ‌ها و تکنولوژی‌های نوین را تغییر دهیم و اصلاح کنیم با توجه به اینکه نظارت بر هر صنعتی باید با توجه به ویژگی آن صنعت انجام شود، باعث رشد صنعت بیمه در بخش تکنولوژی‌های بیمه می‌شود و هم منافع عموم جامعه در مقابل نظارت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

* شرکت‌های بیمه در دوره فعلی با چه خطری مواجه‌اند؟

 

بزرگ‌ترین خطری که شرکت‌های بیمه را تهدید می‌کند نرخ‌شکنی است. نرخ‌شکنی سود شرکت‌های بیمه را کاهش می‌دهد و وقتی سود کاهش یابد سرمایه‌گذار از این صنعت خارج می‌شود و به بخش‌های سودآور ورود می‌کند؛ بنابراین باید کاری کنیم که صنعت بیمه همچنان سودآور باشد.

 

* در پایان جمله آخر را بیان کنید.

 

صنعت بیمه، صنعتی است که همچنان جای رشد دارد و نسبت به سایر صنایع کشور ظرفیت بالقوه دارد؛ به همین دلیل به دوستانم توصیه می‌کنم که از صنعت بیمه خارج نشوند؛ چون جای رشد و توسعه بسیاری دارد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا