اقتصادناب_مشعلچی با بیان اینکه علیرغم وجود دیتابیس های غنی در صنعت بیمه، هنوز دچار ضعف تعامل این دیتابیس ها هستیم و برای تصمیم سازی و تبدیل دیتا به دانش دچار مشکل هستیم گفت: ضمن اینکه مولفه های مشتری مداری هنوز در صنعت بیمه لیست نشده و به آن پرداخته نشده است.
به گزارش اقتصادناب پنجمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد بازار (چالش ها و راهکارها) با حضور رییس کل بیمه مرکزی، مدیر عامل بیمه کوثر و جمعی از مدیران صنعت بیمه کشور برگزار شد.
علی مختاری، مدیر بیمههای مهندسی و خاص بیمهکوثر نیز در این همایش گفت:شرکت بیمه کوثر به عنوان نهمین عضو اصلی کنسرسیوم بیمهنامههای مشترک انرژی پذیرفته شد.
به گفته وی این شرکت پس از سهسال پیگیری و رایزنیهای مستمر، توسط کنسرسیوم مشترک انرژی پذیرفته شد.
علی مختاری خاطرنشانکرد: در راستای هدفگذاریهای انجام شده برای ورود به بازار بیمههای نفت، گاز و پتروشیمی و افزایش پرتفوی در این رشته، شرکت بیمه کوثر ساختارهای لازم را ایجاد کرده و در صدور برخی بیمهنامههای نفت و انرژی مشارکت داشته است.
وی تصریحکرد: سهم و ظرفیت سهامداران در بخش انرژی و ظرفیت مجاز نگهداری مناسب از جمله دلایل پذیرش شرکت در این کنسرسیوم است.
مدیر بیمههای مهندسی و خاص گفت: در سالهای گذشته برای مقابله با تحریمها و تقسیم ریسک در بازارهای داخلی، کنسرسیومی متشکل از هشت شرکت بیمه به نام “کنسرسیوم بیمههای مشترک انرژی” با راهبری شرکت بیمه ایران تشکیل شد تا علاوه بر پوشش ریسکهای نفت، گاز و پتروشیمی، واگذاری ریسکهای بالاتر از ظرفیت نگهداری بیمهگران را مدیریت کند که در صورت بروز خسارتهای فاجعهآمیز، به راحتی تعهدات ایفا شود.
علی مختاری خاطرنشانکرد: سعی میکنیم با عضویت در کنسرسیوم و تلاش اعضا علاوه بر افزودن ظرفیت نگهداری ریسک در کنسرسیوم ، اطمینان و آرامشخاطر را برای بیمهگذاران به ارمغان آوریم.