اقتصاد و داراییبانک و بورسپول وسرمایه

رشد ۴۰ درصدی حجم معاملات بورس کالا در هفته نخست اسفند

اقتصاد ناب-بیش از ۸۲۶ هزار و ۶۵۳ تن انواع کالا به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال طی هفته گذشته در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته قبل‌تر به ترتیب رشد ۴۰ و ۳۷ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش اقتصاد ناب، در جریان معاملات بورس کالای ایران در هفته نخست اسفندماه ۸۲۶ هزار و ۶۵۳ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته قبل‌تر به ترتیب رشد ۴۰ و ۳۷ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

همچنین در این مدت در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۷۷ هزار و ۶۵۲ تن انواع کالا به ارزش ۲۲ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال معامله شد.در این تالار ۲۵۳ هزار و ۲۶۴ تن فولاد، ۱۱ هزار و ۱۶۰ تن مس، ۱۰ هزار و ۴۲۰ تن آلومینیوم، ۲۵۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۸ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۵۴۰ تن شمش روی و ۲ هزار تن کک از سوی مشتریان خریداری شد.

در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی هم در هفته گذشته ۵۴۸ هزار و ۳۴۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۵ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار ۱۳۲ هزار و ۸۲۰ تن قیر، ۲۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۵ هزار و ۷۶۴ تن مواد پلیمری، ۳۱ هزار تن لوب کات، ۴۱ هزار و ۴۲۳ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۶۷۹ تن روغن پایه، ۳ هزار تن سلاپس واکس، ۱۰۰ تن آرگون،  یک هزار و ۵۰۵ تن عایق رطوبتی و ۱۶ هزار و ۵۰ تن گوگرد معامله شد.

این گزارش می‌افزاید: بازار فرعی بورس کالای ایران هم در هفته‌ای که گذشت معامله ۶۶۰ تن انواع کالا را تجربه کرد.

منبع:تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا