اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

تعهدات بیمه شخص ثالث و خسارت خودروها در تعقیب و گریز

 

“اقتصادناب_در روزهای اخیر شاهد انتشار فیلمی در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی بوده‌ایم که در آن پلیس نیروی انتظامی در حال تعقیب و گریز خودرویی در بزرگراه‌های تهران است. راننده این خودروی که سارق سابقه‌داری است، در این فیلم با رانندگی وحشیانه و پرخطر خود در حال فرار از خودروی پلیس‌ است.”

به گزارش اقتصادناب، این خودرو در نهایت توسط پلیس متوقف و راننده آن دستگیر شد، اما یکی از نکات قابل توجه در این فیلم، برخورد خودروی سارق فراری با سایر خودروهای در حال عبور و آسیب زدن به آن‌هاست.

حال سوال اینجاست که چه کسی مسئول جبران خسارت این خودروها می‌باشد و خسارت وارد شده به آن‌ها چگونه جبران می‌شود؟ پاسخ این سوال را می‌توان در تعهدات بیمه شخص ثالث  و بیمه بدنه جستجو کرد.

بیمه شخص ثالث با هدف حمایت از اشخاص ثالث زیان‌دیده در حوادث رانندگی اجباری شده و بیمه بدنه نیز به منظور جبران خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو مثل تصادف، آتش‌سوزی، انفجار و سرقت، ارائه می‌شود.

در حادثه تعقیب و گریز مذکور، در صورتی که خودروی فرد مقصر یا همان سارق فراری، بیمه شخص ثالث داشته باشد، خسارت زیان‌دیدگان از طریق این بیمه‌نامه به آن‌ها پرداخت می‌شود. به این منظور زیان‌دیدگان باید با مراجعه به پلیس آگاهی طرح شکایت کنند و پس از آن به شرکت بیمه مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز خسارت خود را دریافت کنند.

اما اگر خودروی مقصر بیمه شخص ثالث نداشته باشد، فرد مقصر مسئول پرداخت خسارت زیان‌دیدگان است و قانون او را مجبور به پرداخت خسارت می‌کند.

همچنین اگر خودروهای آسیب‌دیده بیمه بدنه داشته باشند، می‌توانند خسارت وارد شده به ماشین خود را از بیمه بدنه دریافت کنند.

خوشبختانه حادثه تعقیب و گریز مورد نظر خسارت جانی به همراه نداشته اما اگر در چنین حوادث مشابهی به فرد یا افرادی آسیب جانی وارد شود، خسارت آن توسط بیمه شخص ثالث پرداخت می‌شود و در صورتی که خودروی مقصر بیمه ثالث نداشته باشد، خسارت فرد یا افراد آسیب‌دیده از طریق صندوق تامین خسارت‌های بدنی جبران می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا