اخبار مهماقتصادیسیاسیمجلسویژه

جهانگیری با خروج از دولت، آینده خود را خراب می‌کند

سلیمی‌نمین:اصلاح‌طلبان تندرو خیر و صلاح جهانگیری را نمی‌خواهند/خروج از دولت فرصت‌طلبانه تلقی می‌شود/برخی اصلاح‌طلبان می‌خواهند فضای سیاسی را تند کنند/جهانگیری با خروج از دولت، آینده خود را خراب می‌کند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:بودن آقای جهانگیری در دولت عاملی برای محدودسازی اختلافات است، با خروج او به شدت اختلافات اوج می‌گیرد و این قطعا به نفع اصلاح‌طلبان نیست.
عباس سلیمی‌نمین درباره اصرار اصلاح طلبان تندرو برای ترغیب و تشویق اسحاق جهانگیری به استعفا دادن از معاونت اول رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: معقول ترین کار برای آقای جهانگیری آن است که در دولت باقی بماند چون آقای جهانگیری سال ۹۶ تمام قد برای آقای روحانی تبلیغ کرد اما الان اگر از دولت خارج شود، جامعه این کار را نوعی فرصت طلبی تلقی خواهد کرد و دیگر فرصتی به او در آینده نخواهد داد.
وی افزود: اگر کسی نزد افکارعمومی فرصت طلب شناخته شود، پرونده سیاسی اش بسته می شود. جامعه وقتی ببیند فردی در روزگار خوشی با مجموعه دولت همراهی داشته اما به محض بد شدن شرایط بر اثر تحریم ها صحنه را ترک کند تا منافع سیاسی‌اش محفوظ بماند، تصویر ذهنی بدی از او ثبت و ضبط خواهد کرد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: آقای جهانگیری با خروج از دولت، آینده سیاسی خود را خراب می کند و در آینده نمی تواند از موقعیت بهتری برخوردار شود. اگر از ابتدای دولت دوازدهم حساب خود را از آقای روحانی جدا می کرد، امروز توجیه داشت اما الان همه تصویر شفافی از دفاع بسیار پررنگ آقای جهانگیری از آقای روحانی را در ذهن دارند بنابراین خروج او از دولت را فرصت طلبانه تلقی خواهند کرد و این تصویر از ذهن مردم پاک نمی شود.
وی با بیان اینکه خروج جهانگیری از دولت به نفع اصلاح طلبان هم نیست، اظهار کرد: حتما این اتفاق به ضررشان خواهد بود چون اختلافات را تشدید خواهد کرد. بودن آقای جهانگیری در دولت عاملی برای محدودسازی اختلافات است، با خروج او به شدت اختلافات اوج می گیرد و این قطعا به نفع اصلاح طلبان نیست.
سلیمی نمین بیان کرد: البته اصلاح طلبان تندرو می خواهند آقای جهانگیری از دولت خارج شود تا فضای سیاسی را تند کنند چون اگر در مجموعه اصلاح طلبان انسجام باشد، متأثر از آن، همگرایی نیز بین جناح های سیاسی حاصل می شود. کسانی که به اختلافات در درون اصلاح طلبان دامن می زنند به طریق اولی نمی گذارند اختلافات اصلاح طلبان با اصولگرایان کم شود.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: اصلاح طلبان تندرو برای ادامه حیات و تحقق اهداف شان، مسیر ایجاد تنش را در کشور می پیمایند بنابراین اصلا به منافع ملی توجهی ندارند و خیر و صلاح آقای جهانگیری را هم نمی خواهند
منبع:نامه نیوز
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا