اخبار مهماقتصادیبیمهمجلسمناسبتیویژهپیشخوان

وزارت اقتصاد معرفی رئیس کل جدید بیمه مرکزی را فراموش کرد!

اقتصادناب_صنعت بیمه با توجه به مطرح شدن رفتن همتی از ریاست کلی بیمه مرکزی در ماههای اخیر دستکم سه ماه است که ازعبدالناصر همتی عبور کرده و چشم انتظار حضوررئیس کل جدید بوده است.

به گزارش اقتصادناب: سرانجام پس از ماه ها گمانه زنی و تایید و تکذیب “نیم بند” پیرامون رفتن یا نرفتن عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، در نهایت با انتشار رسمی وزارت امور خارجه و تایید قطعی این ماجرا، پرونده رفتن همتی به سفارت چین برای همیشه بسته شد . 

بر این اساس، انتظار می رود که بزودی مرد شماره یک صنعت بیمه طبقه ۲۲ برج رومی خیابان ماندلا را به مستاجر جدید خود واگذار کند .
در این بین، اما نکته مهم، بلاتکلیف بودن تعیین رئیس کل جدید بیمه مرکزی است که همچنان در هاله ای از ابهام قرار داشته و تنور شایعات پیرامون معرفی گزینه های مورد نظر را داغ کرده است .
هیات عامل بیمه مرکزی مرکب از رئیس کل و قائم مقام رئیس کل و معاونان بیمه مرکزی بوده که رئیس کل و قائم مقام او به پیشنهادوزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران و معاونان بیمه مرکزی به پیشنهادرئیس کل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی منصوب می شوند .
صرفنظر از تمرکز بر معرفی گزینه آشنا به صنعت برای ریاست کلی بیمه مرکزی یا معرفی فردی بیرون از صنعت بیمه، اما تاخیر در پیگیری معرفی گزینه رئیس کل جدید، لطمه جدی به صنعت بیمه وارد خواهد آورد .
شکی نیست که یکی از دلایل مهم تاخیر در معرفی گزینه ریاست کلی بیمه مرکزی، ماجرای استیضاح مسعود کرباسیان باشد موضوعی که به شدت وزیر امور اقتصادی و دارایی و اطرافیان او را نگران کرده که در همین ابتدای کار شاید مجبور به واگذاری سکان وزارت امور اقتصادی و ترک ساختمان باب همایون به فردی دیگری باشد .

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا