اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهصنعت،معدن و تجارتویژهپیشخوان

فروش بیمه نامه خودروی صفر کیلومتر خارج از سامانه کاویس!

اقتصادناب_گفته می شود یکی از شرکتهای بیمه مناطق آزاد در ماههای گذشته رقم قابل توجهی بیمه نامه ثالث برای شرکت خودروسازی سایپا و خارج از سیستم کاویس صادر کرده است.

به گزارش اقتصادناب،در حالیکه پس از کش و قوسهای فراوان در خصوص صدور بیمه نامه خودروهای صفرکیلومتر در نهایت شرکتهای بیمه عضو سندیکای بیمه گران با طراحی سیستم کاویس با لیدری بیمه ایران به این نتیجه رسیدند که صدور بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر را به کاویس بسپارند.

اما جدا از انتقاداتی که برخی بیمه گران به این سیستم و لیدری بیمه ایران دارند اما برخی شنیده ها حاکی است که بیمه نامه هائی برای  خودروهای صفرکیلومتر توسط برخی شرکتهای بیمه  صادر می شود که خارج از سیستم کاویس است.

گفته می شود یکی از شرکتهای بیمه مناطق آزاد در ماههای گذشته رقم قابل توجهی  بیمه نامه ثالث برای شرکت خودروسازی سایپا و خارج از سیستم کاویس صادر کرده است.

البته بر کسی پوشیده نیست که طبق قوانین بیمه مرکزی شرکتهای بیمه مناطق ازاد به غیر از فعالیت در چند رشته محدود ، حق فعالیت در سرزمین اصلی در رشته ثالث را ندارند ؛اما برخی شنیده ها از صدور ثالث توسط شرکت مزبور در سرزمین اصلی می داد که در این راستا خبرنگار ریسک نیوز جهت پیگیری طی تماسی با مدیران شرکت کسب اطلاع نمود که این بیمه نامه ها مربوط به مناطق ازاد بوده است.

در پی تماس خبرنگار ما با یکی از مدیران این شرکت وی اذعان داشت که ما دارای ۶۲ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی هستیم و این بیمه نامه ها صرفا جهت این مناطق صادر شده است.
وی در پاسخ بدین سوال که ایا بیمه نامه ها تحت کاویس صادر شده گفت اطلاعی ندارم.

همچنین معاونت فنی این شرکت نیز به خبرنگار ما گفت این بیمه نامه ها برای مناطق ازاد صادر شده و در پاسخ به این سوال که آیا در کاویس ثبت شده اذعان داشت:خیر در کاویس ثبت نشده و طی توافقی که با سایپا داشتیم در یک قرارداد مستقیم با این شرکت خودروساز بیمه نامه ها صادر شد.

این مقام مسئول در شرکت مزبور اذعان داشت: معمولا تلاش های ما برای برقراری با سیستم کاویس و کسب سهم ازین سامانه جواب نداده و اغلب پرتفوی ها بین شرکتهای بزرگ بازار تقسیم می شود این قرار داد نیز تحت کاویس نبوده است.

اگر چه بر خلاف شنیده های موجود مقامات این شرکت بر صدور این بیمه نامه ها در مناطق ازاد تاکید داشتند اما همچنان برخی ابهامات در این خصوص باقی خواهد بود که چرا این پرتفوی از مجرای سامانه موجود حاصل نشده است؟
بنابر پیگیری های اقتصادناب از ابتدای مهرماه امسال خودروسازی سایپا نیز بدین سامانه پیوسته و کلیه خودروهای صفرکیلومتر  صرفا از طریق این سامانه بین شرکتهای بیمه تسهیم می شود.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا