به گزارش اقتصاد ناب مجید بختیاری که به تازگی مدیرعامل شرکت بیمه رازی شده گفت:بیمه رازی شرکت خوبی است برند قوی دارد،با کسب سطح تونگری ۲ و ضریب خسارت  ۷۵ درصد.بیشتر مطالبات ما از خودروسازها است که در صدد رفع آن هستیم.خوشبختانه امسال در صنعت حمل و نقل هوایی فعالیت های خوبی داشتیم،قراردادی هم با هواپیمایی ماهان داریم که امیدواریم امسال هم آن را تمدید کنیم.در بخش بیمه های درمان،آتش سوزی و مسوولیت نیز با کل فرودگاه‏های کشور قرارداد داریم.البته به دلیل زیان دهی بالای رشته هایی چون اتومبیل و درمان به دنبال جایگزینی رشته های جدید هستیم.

چالش جدی بیمه رازی مثل بسیاری از شرکت های دیگر واضح است در همه دنیا معمولا دولت‏ها کارهای کلی و عمومی مثل امنیت،بهداشت،آموزش و … را انجام می‏دهند اما اصل کار توسعه بر عهده بخش خصوصی است ما هم یک شرکت بیمه کاملا خصوصی هستیم با صداقت اعلام می کنیم اگر فرق شرکت های خصوصی ونهادهای دولتی و نیمه‏دولتی مشخص شود هم ما در انجام رسالت مان موفق تریم و هم دیدگاهها را با واقعیت ها همراه خواهیم کرد.به این ترتیب رضایت بیشتر مشتریان جلب خواهد شد.

در راستای حرکت به سمت توسعه،برنامه ۵ مرحله ای تدوین شده که شامل شناخت،تنظیم اولیه،توافق روی سلسله اصول و خطوط قرمز شرکت،بازنگری و به روزرسانی برنامه‏ها و رفتن به سمت اجراست.ما در بیمه رازی هدفمان فقط افزایش سهم بازار نیست بلکه سود بیشتر ملاک است و  نیز خلق محصولات جدید.آن چه در بخش خصوصی اهمیت دارد این است که ذینفعان را در بخش سوددهی قانع کند.

از چالش های دیگر صنعت بیمه رشد حق بیمه ‏ها است.متاسفانه چون نرخ‏ها تابعی از قیمت مورد بیمه است تورم بر آن تاثیر مستقیم می گذارد،مانند بیمه بدنه خودرو که حق فنی آن بر اساس نرخ‏های به روز شده محاسبه می شود.ای کاش رشد بیمه ‏ها از بیمه‏ پذیری و رشد فرهنگ بیمه بود تا از نرخ تورم.شرایط تورمی هیچ کمکی به صنعت بیمه نمی کند بخصوص به بیمه های عمر.در موضوع پرداخت خسارت حق بیمه متناسب خسارت رشد نمی‏کند چرا که دولت اعمال نظر و دخالت می‏کند و مثلا در خسارت جانی قوه قضائیه نرخ را معلوم می‏کند و به یکبار ۲۰ تا ۳۰ درصد  نرخ را بالا می‏برد.

خوب است اشاره کنیم بیمه رازی نخستین شرکتی بود که از شرکت‏های اعتبارسنجی خارجی رتبه دریافت کرده.این موضوع در آینده ‏ به نفع بیمه رازی است چرا که مشتریان با اعتماد بیشتری این بیمه را انتخاب خواهند کرد.

برنامه ما در راستای ورود به بازار مناسب بورس هم مشخص شده ‏در مرحله اول از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان،در مرحله بعد به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهیم رسید و سپس با متقاعد کردن سهامداران سرمایه خود را تا یک هزار میلیارد تومان افزایش می دهیم.