اخبار مهماقتصادیبیمهمصاحبهپول وسرمایهپیشخوان

گفتگو با مهندس ایوب جلیلیان مدیر بیمه تعاون استان کرمانشاه

اقتصادناب_گفتگوی اختصاصی سایت اقتصادناب با مهندس ایوب جلیلیان مدیر بیمه تعاون استان کرمانشاه؛

ضمن معرفی از سوابق شغلی و تحصیلیتان بفرمایید: ایوب جلیلیان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی .سابقه فعالیت در صنعت بیمه ۱۲ سال .مدیریت استانی بیمه تعاون در استان های کرمانشاه و ایلام از سال ۹۲ تاکنون.

وضعیت صنعت بیمه در استان کرمانشاه را چگونه آنالیز میکنید:
وضعیت صنعت بیمه در استان کرمانشاه از حیث تولید حق بیمه را میتوان در رده متوسط کشوری و از حیث نسبت خسارت در رتبه های بالای کشوری ارزیابی نمود . اجازه بفرمایید با توجه به انتشار سالنامه آماری سال ۹۷ از طرف بیمه مرکزی، وضعیت صنعت بیمه استان را از حیث شاخص های استاندارد مرتبط بررسی نماییم.
در سال ۹۷ تولید حق بیمه استان ۶۶۱ میلیارد تومان بوده که ۱.۴۶ از تولید حق بیمه کشور را بخود اختصاص داده و در همین بازه زمانی ۵۲۲ میلیارد تومان خسارت پرداختی صنعت بیمه استان بوده که برابر ۱.۸۱ درصد از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه می باشد.سهم استان از تولید ناخالص داخلی ۱.۶۳ درصد و حق بیمه سرانه ( به ازای هر نفر) ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال می باشد و این در حالی است که میانگین کشوری حق بیمه سرانه۵ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال است ، در اینجا اختلاف بامعنایی با میانگین کشوری داریم .و نهایتا فاکتور ضریب نفوذ بیمه در استان کرمانشاه ۲.۱۳ درصد است که علیرغم رشد مناسب نسبت به سنوات گذشته باز هم از میانگین کشوری ۲.۳۸ درصدی زیادی داریم و کمافی السابق فاصله با میانگین تقریباً حفظ گردیده. که جبران این فاصله مستلزم عزم جدی تمام دست اندرکاران صنعت بیمه استان و دستگاههای ذیربط می باشد.

چه تدابیر برای صنعت بیمه استان دارید:

۱. از نظر اینجانب مهمترین اقدام لازم فرهنگ سازی در سطح عامه مردم در جهت این موضوع که بیمه را هزینه نبینند بلکه بعنوان یک پشتوانه محکم در زمان ورود بحران قلمداد نمایند و این امر هم نیازمند برنامه ریزی و اقدام بلند مدت در سطح عام می باشد از جمله در سطح صدا و سیما. زلزله آبان ماه سال ۹۶ استان تجربه بسیار تلخ و از طرفی اموزنده ای بود ، افرادی که با هزینه های ناچیز منازل خود را در مقابل زلزله بیمه نموده بودند پشتوانه محکمی را از طرف صنعت بیمه احساس و زیان های وارده به انها نیز جبران گردید، و همچنین در سیلاب های پایان سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ کشور.
۲.پیش ببنی منابعی در بودجه های استان جهت تامین تمام و یا بخشی از هزینه فروش بیمه نامه های خرد به اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه مانند بیمه نامه های آتش سوزی منازل مسکونی و در صورت امکان بیمه نامه های عمر جهت حمایت در زمان حوادث.
۳.با توجه به بالا بودن نسبت خسارت در استان که اصلیترین عامل آن نیز حوادث ترافیکی و به تبع آن دیه مصدومان می باشد ، فرهنگ سازی عام ، ایمن سازی و حذف نقاط حادثه خیز معابر درون شهری و بالاخص برون شهری ، اهتمام جدی دستگاه قضایی و انتظامی استان در برخورد با عاملان تصادفات ساختگی که همواره گریبانگیر صنعت بیمه استان بوده از اهم اقدامات می باشد و در این راستا طی چند سال اخیر شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان جلسات متعدد و مستمری را با سازمان های مرتبط اعم از دادگستری کل استان، مجموعه نیروی انتطامی و پلیس راهور و پزشکی قانونی را جهت ایجاد هماهنگی برگزار نموده است.

وضعیت بیمه تعاون در استان کرمانشاه به چه صورت است:
بیمه تعاون در استان کرمانشاه نیز به تبع رشد مناسب این شرکت بیمه گر در سطح کشور بحمدالله موفق به جذب قراردادهای بیمه ای برخی بیمه گزارن حقوقی کلان گردیده و در فروش بیمه نامه های خرد نیز با گسترش شبکه فروش به نسبت سابقه فعالیت از وضعیت مناسب و قابل قبولی برخوددار می باشد.

درمورد سطح توانگری بیمه تعاون توضیح دهید:
بحمدالله طی اعلام رسمی بیمه مرکزی ، توانگری بیمه تعاون برای سال۹۸ در عالیترین سطح (سطح ۱) قرار داشته و بیمه گزاران حقوقی و حقیقی میتوانند با اطمینان کامل و آرامش خیال امورات بیمه ای خود را نزد اولین و تنها تعاونی در صنعت بیمه کشور متمرکز نموده و بهترین کیفیت خدمات را دریافت نمایند.

تهیه و تنظیم:سارامهاجرانی

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا