اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

کم شدن آیین نامه‌های الزامی منوط به محاسبه فصلی توانگری مالی فصلی شرکت‌ها است

 

” اقتصادناب_عضو هیئت مدیره بیمه کارآفرین اظهار کرد: با تغییر روش محاسبه ذخائر خسارت معوق و محاسبه توانگری مالی شرکت‌ها به صورت فصلی، می‌توان به یک توانگری مالی صحیح رسید. “

به گزارش اقتصادناب ، “علیرضا حجتی” گفت: توانگری مالی یک شرکت بیمه‌ای نشانگر قدرت آن شرکت در قبال پرداخت خسارت است و به همین دلیل سالانه توانگری مالی شرکت‌ها بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا یکسری آئین نامه‌های الزامی و توصیه‌ای داریم، در آئین نامه‌های الزامی، توانگری‌‌مالی به صورت سالانه محاسبه می‌شود و علت اصلی محاسبه سالانه توانگری هم ذخائر خسارت معوق است زیرا خسارت معوق تاثیر مستقیمی برروی توانگری مالی دارد.

معاون مدیرعامل شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: زمانی می‌توان آیین نامه‌های الزامی را برای شرکت‌ها کمتر کرد که توانگری مالی به صورت فصلی و بر طبق معیارهای سازمان بورس محاسبه شود.

حجتی افزود: در غیر اینصورت اگر الزامات برداشته شود و آیین نامه‌ها به صورت توصیه‌ای عمل شود چون توانگری به صورت سالیانه محاسبه شده و دلیل اصلی آن هم تدوین صورت‌های مالی ۴ ماه بعد از پایان سال است هیچ کسی نمی‌تواند پاسخگوی بیمه‌گزاران باشد.

وی، عنوان کرد: شرکتی که دارای توانگری مالی یک است و با گرفتن پروژه ای توانگری مالی او به ۲ کاهش یافته است بیمه مرکزی نمی‌تواند به درستی پاسخگوی بیمه‌گزاران باشد.

عضو هیئت مدیره بیمه کارآفرین اظهار کرد: اما اگر زمان محاسبه توانگری مالی اصلاح شود و به حداقل برسد و ۶ ماهه شود در آن موقع توانگری مالی درست است.

حجتی گفت: تا زمانیکه نتوان ذخیره خسارت معوق را با فرمول دقیق و منظم محاسبه کرد توانگری مالی صحیحی وجود نخواهد داشت زیرا ذخیره خسارت معوق به دو صورت میانگین و برآوردی محاسبه می‌شود که در هر دو روش دخالت مستقیم افراد وجود دارد .

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه کارآفرین اظهارکرد: زمانی که خسارت معوق به صورت سیستمی محاسبه و پیاده سازی شود تازه در آنجا توانگری مالی درست بسیاری از شرکت‌ها و اینکه واقعا دارای توانگری مالی یک هستند مشخص می‌شود.

حجتی در خصوص حجم بالای مصوبات شورای‌عالی بیمه گفت: مصوبات وآئین نامه‌هایی که در حال حاضر ابلاغ می‌شود آئین نامه‌های اصلاحی سال‌های قبل است یعنی آئین نامه‌های قبلی که مشکلات و نقاط ضعف مختلفی داشته را اصلاح کرده و درحال به روزرسانی هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود که این به روزرسانی‌ها با سرعت بیشتری انجام شود و هم اینکه تمام مشکلات دیده و برطرف شود.

عضوهیئت مدیره شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده یکی از موضوعاتی است که در زمان تمام وزرای قدیم مطرح شده و درحال حاضر بیمه نامه‌های درمان و بیمه عمر پس انداز از مالیات برارزش افزوده معاف هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه کارآفرین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه ششم توسعه قرارداده شده افزایش ضریب نفوذ بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی است اما با وضع مالیات بر روی این نوع بیمه‌نامه‌ها این اتفاق رخ نخواهد داد.

حجتی ادامه داد: زمانیکه بیمه گزار ببیند برروی یک بیمه‌نامه اختیاری عوارض وجود دارد از خرید آن منصرف می‌شود و اخذ مالیات برای بیمه گزار هیچگونه توجیهی ندارد.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده تاثیر مستقیمی بر روی ضریب نفوذ بیمه دارد زیرا با افزایش قیمت تمام شده فروش محصول مورد تقاضا کاهش می‌یابد.

عضوهیئت مدیره بیمه کارآفرین تصریح کرد: درست است که با حذف مالیات بر ارزش افزوده درآمد دولت کاهش می یابد اما اگربه صورت کارشناسی بررسی شود که با اخذ ۹ درصد مالیات برارزش افزوده و کاهش فروش بیمه‌نامه چه هزینه‌های گزافی برای دولت ایجاد می‌شود تمام مسائل شفاف خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا