اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

کد یکتای خسارت در نیمه اول سال ۹۸ راه اندازی می شود / ایجاد لیست سیاه بیمه گذاران بد حساب در سنهاب

اقتصادناب_پس از تکمیل فرایند صدور کد یکتا برای بیمه نامه ها از نیمه اول سال ۹۸ کد یکتای خسارت نیز عملیاتی می شود./به دنبال تکمیل اقدامات نرم افزاری بیمه مرکزی ، لیست شرکت‌ها و بیمه‌گذاران حقیقی و حقوقی‌ای که در مورد خسارت، کار متقلبانه‌ای انجام داده‌اند در سامانه سنهاب شناسایی شده و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام خواهد شد/برای بیمه‌گزاران بدحساب سامانه‌ای ایجاد شد تا شرکت‌های بیمه‌گر قبل از مواجهه با بیمه‌گزار و بستن قرارداد به سامانه سنهاب مراجعه و وضعیت حساب بیمه‌گذار را استخراج کنند.

به گزارش اقتصادناب بیش از سه سال است که بیمه مرکزی صدور بیمه نامه شخص ثالث بدون دریافت کد یکتا  را ممنوع اعلام کرده که در پی تکمیل این فرایند  از سال ٩٨ صدور کد یکتا برای بیمه نامه های باربری، آتش سوزی، درمان و بدنه خودرو نیز اجباری می‌شود.
با تکمیل فرایند الزامی شدن دریافت کد یکتا در هنگام صدور بیمه نامه ها ، نهاد نظارتی صدور کد یکتای خسارت را نیز در سال جاری عملیاتی خواهد کرد.
این نرم افزار در حال تکامل است و پیش بینی می شود نیمه اول سال ۹۸ پیاده سازی خواهد شد.
بر اساس این گزارش بیمه مرکزی در حال آماده‌سازی نرم‌افزار مربوط به خسارت است؛به طوریکه وقتی شرکت‌های بیمه‌ پرونده  خسارت تشکیل می‌دهند در سامانه سنهاب ثبت می‌شود و افراد خسارت‌دیده می‌توانند وضعیت خود را به این وسیله پیگیری کنند.
از انجا که در حال حاضر اطلاعات خسارت  با تأخیر ثبت می‌شود؛ بیمه مرکزی به دنبال این است که بلافاصله پس از تشکیل پرونده حوادث خودرو در سنهاب ثبت شود و زیان‌دیده پروندۀ خود را پیگیری کند.
همچنین به دنبال تکمیل اقدامات نرم افزاری بیمه مرکزی ، لیست شرکت‌ها و بیمه‌گذاران حقیقی و حقوقی‌ای که در مورد خسارت، کار متقلبانه‌ای انجام داده‌اند در سامانه سنهاب شناسایی شده  و به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام خواهد شد تا بیمه‌گران، دقت و برخورد لازم را با بیمه‌گذاران داشته باشند.
اخیراً نیز اقداماتی دیگر انجام شده است؛ از جمله برای بیمه‌گزاران بدحساب سامانه‌ای ایجاد شد تا شرکت‌های بیمه‌گر قبل از مواجهه با بیمه‌گزار و بستن قرارداد  به سامانه سنهاب مراجعه و وضعیت حساب بیمه‌گذار را استخراج کنند؛ سپس با توجه به میزان اعتباری که وی دارد تصمیم به بستن قرارداد با او بگیرند
نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا