اخبار مهماقتصادیبانک و بورسصنعت،معدن و تجارتویژهپیشخوان

کاهش نرخ سود سهام در پایتخت

بورس تهران امروز بار دیگر شاهد استمرار کاهش قیمت سهم ها بود به طوری که بسیاری از گروه‌ها امروز کاهش قیمت را تجربه کردند. شرایط اقتصادی و آینده برجام می تواند از عوامل شرایط موجود بازار سهام باشد.

به گزارش اقتصاد ناب، چند روز پیش محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری گفت که به احتمال قوی تا ۲۲ اردیبهشت ماه، آمریکا از برجام خارج می‌شود و ما باید منتظر متفاوت شدن اوضاع کشور باشیم. او همچنین تاکید کرد که “آماده متفاوت شدن فضا هستیم و تدابیر و بودجه‌های لازم را برای روزهای متفاوت با امروز، آماده کرده‌ایم”

در عین حال به تازگی مارک میدوز، قانونگذار جمهوری خواه که روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد”  گفت که “انتظار دارد ترامپ حداقل برای کوتاه مدت در برجام بماند و تاکید کرد که فکر نمی‌کند که در هفته آینده در زمان ضرب العجل برجام ترامپ به طور کلی از توافق هسته ای با ایران خارج شود. ”

در چنین شرایطی فعالان بورس تهران نگران ابهامات موجود هستند و با احتیاط بیشتری اقدام به معامله می‌کنند این شرایط سبب شده که دماسنج بازار سرمایه بار دیگر تا ابتدای کانال ۹۳ هزار واحدی پایین رود.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز ۵۱۱ واحد افت کرد و تا رقم ۹۳ هزار و ۱۰۰ پایین آمد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۸۳ واحدی رقم ۱۶ هزار و ۵۲۶ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با افت ۵۲۴ واحد تا رقم ۹۸ هزار ۹۳۰ پایین آمد و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۳۲۹ و ۱۲۶۹ واحد افت کرد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان سه نمادی بودند که به ترتیب ۱۵۵، ۳۸ و ۳۷ واحد تاثیر کاهنده در شاخص‌های بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل پتروشیمی مبین، معدنی و صنعتی چادرملو و پتروشیمی جم به ترتیب با ۲۲، ۱۸ و ۱۰ واحد تاثیر مثبت سعی کردند تا نگذارند شاخص‌های بازار سرمایه بیش از این کاهش یابد.

در گروه فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها بوده‌ایم و همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها با کاهش مواجه شد. هر چند که در گروه اخیر مقدار کاهش قیمت‌ها عمدتا کمتر از ۱.۵ درصد بود و سه نماد نیز با افزایش قیمت روبرو شدند.

در گروه محصولات شیمیایی و گروه استخراخ کانه‌های فلزی نیز بیشتر سهم‌ها با روند کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات به جز تعداد معدودی از سهم‌ها، قیمت سهام شرکت‌ها یکدست کاهش پیدا کرد. در این گروه ۷۴ میلیون سهم به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۱۹۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۷۸۲ نوبت داد و ستد شد.

آیفکس نیز امروز در روند کم سابقه‌ای ۱۵.۲ واحد کاهش یافت و به رقم ۱۰۴۱ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۷۰ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۲۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا