اخبار مهماقتصادیبیمهپیشخوان

کارگران ساختمانی که حق بیمه می‌دهند در سامانه رفاهی ثبت نام کنند

 

“اقتصادناب_ مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری بابیان این‌که تعدادی از کارگران ساختمانی که حق بیمه ماهانه را پرداخت می‌کنند تاکنون در سامانه رفاهی ثبت‌نام نکرده‌اند گفت: این گروه هرچه زودتر برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند “

به گزارش اقتصادناب به نقل ازروابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان ،سید حفیظ الله فاضلی اظهار کرد: این گروه برای جلوگیری از اختلال در بیمه پردازی باید در اسرع وقت به‌صورت اینترنتی به نشانیwww.samanehrefah.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند  و در اسرع وقت مراتب را به واحد نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی شعبه محل بیمه پردازی خود اطلاع دهند.

وی ادامه داد: کارگران ساختمانی برای استفاده از مزایای قانون مربوطه باید در یکی از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان اشتغال عملی داشته باشند و ارائه کارت مهارت معتبر همان شغل از سازمان فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ثبت‌نام در سامانه رفاهی کارگران ساختمانی الزامی است.

وی گفت: کارگران ساختمانی که دارای وضعیت فعال در سیستم بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی می‌باشند، لیکن در سامانه رفاهی کارگران ساختمانی ثبت‌نام ننموده‌اند فقط تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۸ فرصت دارند تا به سامانه رفاهی مراجعه و ثبت‌نام نمایند.

آقای فاضلی تاکید کرد: چنانچه کارگران ساختمانی فوق تا پایان ۳۱‌/۰۶‌/۹۸ در سامانه رفاهی ثبت‌نام ننمایند، نسبت به مختومه نمودن وضعیت بیمه‌ای آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت‌نام همه کارگران ساختمانی اعم از بیمه‌شده و  بیمه نشده در سامانه رفاهی الزامی است.

منبع:وزارت کارو رفاه اجتماعی

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا