اجتماعیاخبار مهماقتصادیبیمهویژهپیشخوان

کارخانه کاله در عراق بیمه نداشت!

اقتصادناب_دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت:متاسفانه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق به دلیل اینکه هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده بود، فاقد پوشش بیمه‌های ایران و حتی صندوق ضمانت صادرات بوده است.

 به گزارش اقتصادناب سید حمید حسینی در مورد حادثه آتش‌سوزی کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق گفت: این کارخانه که در  حاشیه شهر کربلا واقع شده بود، روز گذشته در آتش سوخت و براساس شنیده‌ها خسارت سنگینی بر این کارخانه وارد شده است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: به گفته سرکنسول ایران در عراق و همچنین مقامات کشور عراق ۲۵ درصد از این کارخانه در آتش سوخته است، اما براساس اطلاعات دیگر تمام این کارخانه در آتش سوخته و از بین رفته است. 

وی با اشاره به اینکه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله از ۲ سال پیش فعالیت خود را در کشور عراق آغاز کرد، بیان داشت: این کارخانه ظرفیت تولید ۵۰۰ تن شیر، ۳۰۰ تن دوغ، ۱۰۰ تن پنیر، ۱۰۰ تن خامه، ۱۰۰ تن سوسیس و کالباس را داشت.

حسینی بیان داشت: میلیون‌ها دلار برای ساخت این کارخانه در عراق سرمایه‌گذاری شده بود و به سرعت در حال توسعه بود که متاسفانه در آتش سوخت. 

وی افزود: این کارخانه روزانه ۱۰ تن انواع مواد  لبنی تولید و روانه بازار عراق می‌کیرد و برند این کارخانه به برند شناخته شده‌ای در کشور عراق تبدیل شده بود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: شب گذشته ملاقاتی با آقای سلیمانی مدیرعامل کاله داشتم و براساس گفته‌های وی، این کارخانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی و مراکز اطلاعاتی عراق باید پیگیر علت وقوع حادثه شوند، گفت: متاسفانه کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله در عراق به دلیل اینکه هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده بود، فاقد پوشش بیمه‌های ایران و حتی صندوق ضمانت صادرات بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا