اقتصاد و داراییبیمهپیشخوان

چهار محور اساسی ارایه خدمت بیمه ایران به بیمه گذاران در دوره کرونا

مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران در تشریح چهار محور اساسی ارایه خدمت به بیمه گذاران در دوران شیوع کرونا، با اشاره به اینکه اکنون بیمه ایران ۵۷ درصد سهم بازار در رشته ثالث و ۴۷ درصد سهم بازار در رشته بدنه را داراست، گفت: با اتکا بر سیستم نرم افزاری شرکت سهامی بیمه ایران و قابلیت مدیریت حوزه صدور و خسارت به صورت سیستمی ، امکانات ویژه ای برای بیمه گذاران در شرایط شیوع ویروس کرونا مهیا شده است.
فراشیانی از پذیرش الکترونیکی به عنوان محور اول خدمت رسانی بیمه ایران به بیمه گذاران یاد کرد و گفت: زیان دیدگان ناشی از حوادث رانندگی می توانند به سایت ایران من my.iraninsurance.ir مراجعه کرده و با اسکن مدارک، مراحل این پروسه را به صورت الکترونیکی طی کنند. زیان دیده و مقصر می‌توانند مدارک مشخص شده در سایت را،بارگذاری کرده تا مراحل پرداخت خسارت به کوتاه ترین شکل ممکن انجام شود.
 وی تصریح کرد : پیش از تعطیلات نوروز به همه واحدهای اجرایی شرکت در بخشنامه ای ابلاغ شد گیشه ای خاص برای پذیرش افرادی باشد که از طریق سایت اطلاعات خود را بارگذاری کرده اند و بسیاری از فرایندها برای انها حذف شود و صرفا در این مرحله ارزیابی انجام گیرد به طوریکه در کوتاه ترین زمان ممکن پول به شبای مراجعین واریز می گردد.
 مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران به راهکار دوم و استفاده از ظرفیتهای خسارت سیار اشاره کرد و عنوان داشت: واحدهای خسارت سیار بیمه ایران در کل کشور فعال هستند در این راستا به محض بروز حادثه بیمه گذاران می توانند با تلفن پیشخوان شرکت یعنی ۰۹۶۶۸ تماس بگیرند.
به گفته وی این تلفن پیشخوان به صورت کشوری مدیریت می شود به طوریکه هر فرد در هر نقطه ای از کشور که دچار حادثه شده می تواند با این تلفن تماس بگیرد تا تیم خسارت سیار و واحدهای اجرائی حادثه را به صورت بهینه مدیریت کرده و در کمترین زمان ممکن با مدیریت میدانی ارزیابی و پرداخت خسارت انجام شود.
 فراشیانی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مهلت مراجعه به شرکت برای دریافت خسارت را از ۵ روز به ۲۰ روز افزایش یافته، افزود: در این زمان نیز می توانند از خدمات ارزیابی سیار و پذیرش الکترونیک بهره برند.
این مقام مسوول در بیمه ایران به چهارمین محور خدمات بیمه ایران اشاره و تصریح کرد: در حوزه فروش نیز بیمه گذاران با توجه به زیر ساختهای الکترونیک شرکت می توانند به سایت شرکت یعنی ایران من مراجعه و بیمه نامه را به صورت انلاین خریداری کنند و ظرف ۲۴ ساعت بیمه نامه به ادرس بارگذاری شده در سایت ارسال و حق بیمه نیز الکترونیک پرداخت می شود همچنین امکان تمدید بیمه نامه به صورت الکترونیکی نیز فراهم است.
 مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران از ارزیابی خسارت بدون حضور بیمه گذاران و به صورت الکترونیکی در بیمه ایران خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد این پروژه تکمیل شده است، در این راستا این امکان فراهم می شود که بیمه گذاران با ارسال عکس از خودرو خود در هنگام خسارت و بارگذاری در سایت شرکت، بتوانند بدون حضور فیزیکی و از طریق ارزیابی خسارت به صورت الکترونیک فرایند دریافت خسارت را طی کنند و در صورت رضایت بیمه گذار و توافق در خصوص رقم خسارت پرداخت به صورت الکترونیک انجام می شود.
 وی تصریح کرد: قسمت اعظم این پروژه تکمیل شده و درصورت ایجاد توافق در خصوص میزان و سطح خسارات تا چند روز دیگر عملیاتی خواهد شد
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیتهای پذیرش الکترونیک و پیشخوان بیمه ایران ارایه خدمات صدور و پرداخت خسارت از طریق الکترونیک و بدون مراجه فیزیکی فراهم است.
فراشیانی خاطرنشان کرد: بیمه ایران در کلان شهر تهران پنج واحد پرداخت تخصصی خسارت در شرق ، غرب ، جنوب ، شمال و مرکز (فاطمی) تهران دارد که در پذیرش خسارت الکترونیکی در این واحدها بر مدیریت بهینه زمان و ارجاع سیستمی به واحدهای کم ترافیک تاکید کرده ایم.

منبع خبر: روابط عمومی بیمه ایران

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا