اخبار روزاخبار مهماقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتپول وسرمایه

چشم انداز رویایی قطعات خودرو برای ۱۴۰۴

 

 

اقتصادناب – رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور، گفت: با برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود که صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ به ۶ میلیارد دلار برسد.

 

به گزارش اقتصادناب محمدرضا نجفی منش با اشاره به انعقاد قرارداد با روسیه برای صادرات قطعات خودرو به این کشور، گفت: پتانسیل کشور روسیه برای واردات قطعات خودرو بسیار زیاد است، اما باید بدانیم که صادرات امری زمان بر است و نیاز به برنامه ریزی، صبر، حوصله و پیگیری دارد.

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور اظهار داشت: کشور ترکیه سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار قطعات خودرو به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌کند ما هم می‌توانیم و برای صادرات قطعات خودرو در سال ۱۴۰۴ پیش بینی می‌شود که صادرات ما در این بخش به ۶ میلیارد دلار برسد.

 

وی افزود: صادرات ۶ میلیارد دلاری قطعات امکان پذیر است، اما نیاز به حمایت دولت وجود دارد تا با ایجاد قوانین دست و پاگیر مانع تحقق این موضوع نشود.

 

 

نجفی منش با اشاره به افزایش کیفیت قطعات خودرو بیان داشت: تا مدتی پیش در کشور تندر ۹۰ تولید می‌شد که ۶۰ درصد قطعات آن تولید داخل بود و همه نیز از کیفیت این خودرو راضی بودند، بنابراین از توان تولید قطعات خودرو و خودرو با کیفیت برخوردار هستیم.

 

وی با اشاره به تولیدات خودرو توسط بخش خصوصی بیان داشت: مردم از کیفیت خودرو‌های تولیدی توسط بخش خصوصی رازی هستند، بنابراین توان تولید خودروی خوب در کشور وجود دارد، اما آنچه خودروساز را محدود می‌کند، قیمت گذاری دستوری است در واقع نباید با قیمت گذاری دستوری باعث ضرر و زیان خودروساز شد و از آن طرف نیز انتظار بهبود کیفیت را داشت.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا