اخبار روزاخبار مهماستانهااقتصاد و داراییاقتصادیصنعت،معدن و تجارتعلم و فناوریپول وسرمایهکرمانشاه

واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو افتتاح شد

اقتصادناب_در هجدهمین هفته از پویش  هر هفته _الف_ب_ایران،

واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در استان کرمانشاه به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات، روز پنج‌شنبه سیزدهم شهریورماه با دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و استاندار کرمانشاه در محل نیروگاه، به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش اقتصادناب  و پیگیری های معاون اقتصادی  استاندار محترم کرمانشاه ،دکتر هدایت حاتمی و شخص استاندار این پروژه افتتاح گردید

نیروگاه دالاهو از نوع سیکل ترکیبی بوده و با ظرفیت اسمی ۹۱۰ مگاوات و متشکل از دو واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی کلاس F، دو واحد بویلر، یک واحد بخار ۲۹۰ مگاواتی و سیستم خنک‌کاری ACC است. این نیروگاه با سرمایه‌گذاری فراب به روشB.O.O  (ساخت، مالکیت و بهره‌برداری) و با هدف تأمین بخشی از تقاضای رو به‌‌رشد میگم دیگه هم بزارین لااقل این دورانانرژی برق در کشور، احداث شده است.

نیروگاه دالاهو که با استفاده از واحدهای جدید با راندمان بالا (۵۷ درصد) احداث شده، پس از نیروگاه سیکل ترکیبی شیرکوه یزد، دومین نیروگاه سیکل ترکیبی احداث‌شده با سرمایه‌گذاری شرکت فراب محسوب می‌شود.

واحد نخست این نیروگاه، در هشتمین هفته از پویش هر هفته _الف_ب_ایران، نوزدهم آذرماه ۱۳۹۸ با حضور رئیس وقت مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید: حجت الاسلام‌ و‌المسلمین دکتر «حسن روحانی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در ادامه افتتاح‌های طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید»، با صدور دستور آغاز بهره‌برداری از سه طرح ملی وزارت نیرو از جمله واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در استان کرمانشاه، گفت: افتتاح این طرح‌ها آن هم در دورانی که شدیدترین و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اسلامی اعمال شده، نشان‌دهنده ایستادگی و تلاش مضاعف کارگران، مهندسان و مسئولان و مردم است.

روحانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، هر سال دو هزار و ۵۰۰ مگاوات به میزان تولید برق کشور اضافه شده است، افزود: به‌رغم همه فشارهای دشمنان، امروز اعلام می‌کنیم که ان‌شاء‌الله ۲۰ هزار مگاوات طی هشت سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد و این افتخاری برای کشور است.

همچنین مهندس «همایون حائری»، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، که در محل نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو حضور داشت، گزارشی از مشخصات و ویژگی‌های این نیروگاه به رئیس جمهور ارائه داد. حائری گفت: امروز با افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه دالاهو، ظرفیت نیروگاه‌های کل کشور به ۸۴ هزار مگاوات رسید.

وی افزود: نیروگاه کلاسF دالاهو در قالب قرارداد خرید تضمینی برق با شرکت فراب به عنوان سرمایه‌گذار در حال احداث است و واحد ۲۹۳ مگاواتی بخش بخار این نیروگاه نیز تا پیش از پیک مصرف برق در تابستان سال آینده، وارد مدار خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: کل منابع تخصیص یافته برای این طرح، ۳۶۵ میلیون یورو است که ۲۲۰ میلیون یورو از این رقم، توسط صندوق توسعه ملی و ۱۴۵ میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار تامین شده است.

نمایش بیشتر

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا